خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
کپسول آتش نشانی
کولرگازی ارزان
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
کولرگازی
طراحی لوگو
آموزش زبان انگلیسی
کولرگازی
خرید پیج اینستاگرام
ساخت استخر
فلنج
تحقیقات دانشجویی
<-BloTitle->
<-BloText->

ترجمه روش کلی برای تراریختی(انتقال) ژنتیکی پلی اتیلن گلیکول-القایی باکتری¬ها و مخمر

14 صفحه انگلیسی 13 صفحه فارسی ترجمه انگلیسی به فارسی، دانشگاه، پژوهش مقاله انگلیسی به همراه مقاله فارسی در قالب آفیس قابل ویرایش به همراه ترجمه شکل و جدول هر 250 کلمه 1 صفحه میباشد منظور از 250 کلمه تعداد کلمات در متن انگلیسی هست و تعداد صفحات بر اساس آن نوشته شده است قیمت این ترجمه در بازار به ازا هر صفحه 3000 تا 5000 تومان میبشد ترجم

دانلود ترجمه روش کلی برای تراریختی(انتقال)  ژنتیکی پلی اتیلن گلیکول-القایی باکتری¬ها و مخمر

ترجمه روش کلی برای تراریختی(انتقال)  ژنتیکی پلی اتیلن گلیکولالقایی باکتری¬ها و مخمر
دسته بندی پژوهش ها
فرمت فایل docx
حجم فایل 822 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 27

چکیده

خلاصه

پلی اتیلن گلیکول (PEG) می­تواند تراریختی ژنتیکی را در باکتری (اشرشیاکلی) و مخمر (Saccharomyces cerevisiae) بدون حذف دیواره سلولی، القا کند. تراریختی با واسطه PEG اشرشیا کلی از لحاظ فنی ساده است و بازده تراریختی با بهره وری میکروگرم در  DNA وجود دارد. تجزیه و تحلیل دقیق از پارامترهای دخیل در تراریختی با واسطه PEG از اشرشیا کلی تفاوت اساسی بین PEG و روش استاندارد  CaCI2 برای تراریختی اشرشیا کلی را نشان می­دهد. تراریختی با واسطه PEG مخمر به مراتب ساده­تر از روش پروتوپلاست موجود و قابل مقایسه از نظر بهره­وری است. روش های جدید برای تراریختی ژنتیکی با واسطه PEG که در اینجا شرح داده شده، ممکن است ابزار کلی را در انجام تراریختی ژنتیکی در یک طیف گسترده­ای از موجودات زنده به اثبات برساند.

SUMMARY

Polyethylene glycol (PEG) can induce genetic transformation in both bacteria (Escherichia coli) and yeast (Saccharomyces cerevisiae) without cell wall removal. PEG-mediated transformation of E. coil is technically simple and yields transformants with an efficiency of 106--107 transformants/pg DNA. Detailed analysis of the parameters involved in PEG-mediated transformation of E. cell reveals basic differences between the PEG and standard CaCI2 methods for transformation of E. colt. PEG-mediated transformation of yeast is far simpler than existing protoplast methods and is comparable in efficiency. The new methods described here for PEG-mediated genetic transformation may prove to be of general utility in performing genetic transformation in a wide variety of organisms.

دانلود ترجمه روش کلی برای تراریختی(انتقال)  ژنتیکی پلی اتیلن گلیکول-القایی باکتری¬ها و مخمر






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
ترجمه روش کلی برای تراریختی(انتقال) ژنتیکی پلی اتیلن گلیکول-القایی باکتری¬ها و مخمر ,

تاريخ : 25 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
پرسشنامه مقیاس سنجش ادراك خویشتن (SMSP)

پرسشنامه مقیاس سنجش ادراك خویشتن (SMSP)

دانلود پرسشنامه مقیاس سنجش ادراك خویشتن (SMSP)

پرسشنامه مقیاس سنجش ادراك خویشتن (SMSP)
دسته بندی پرسشنامه
فرمت فایل doc
حجم فایل 21 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14

به همراه تحلیل و راهنمای پرسشنامه

مقدمه :

ای. ال . شوستروم در1962 پرسشنامه تعیین موقعیت شخص را تهیه كرد ( خدمات آزمون آموزشی وصنعتی سان دیگو، آمریكا ) كه دارای 150 سئوال و10 مقیاس فرعی است. تركیب دو مقیاس یعنی حرمت نفس(2) وخویشتن پذیری(3) با 40 سئوال ادراك خویشتن را اندازه می گیرد.
مقیاسهای اندازه گیری حرمت نفس وخویشتن پذیری از پرسشنامه Pio     (4) استخراج شده اند.وقتی این دو مقیاس با هم تركیب شوند ادراك خویشتن را اندازه گیری می كنند.
حرمت نفس ( Sr   )
حرمت نفس تایید خود به دلیل لیاقت یا قوت است. شامل 16 سئوال است ودر هر سئوال دو انتخاب داده شده، كه یكی از آنها باید انتخاب شود.
مقیاس خویشتن پذیری ( Sa )
این مقیاس تایید یا پذیرش خود را با وجود ضعف ها یا كاستی های اندازه می گیرد. دارای 26 سئوال است. پاسخگو باید یكی از دو انتخاب را علامت بزند.
نمره بالا در مقیاس خویشتن پذیری پذیرش ضعف ها یا كاستی ها را نشان می دهد. نمره پائین نشان دهنده ناتوانی در پذیرش ضعف های خود است. نیل به خویشتن پذیری مشكل ترازنیل به حرمت نفس است.
ادراك خویشتن
تفسیر همزمان مقیاس های خویشتن پذیری وحرمت نفس را می توان انعكاسی از قلمرو عمومی ادراك خویشتن ( Sp ) دانست.
سئوالات پرسشنامه تعیین موقعیت شخص به صورت مثبت ومنفی بیان شده اند.بسیاری از محققان فرض می كنند كه خواننده،" متضاد" معنی سئوال مورد نظررا می داند كه به طور ضمنی در سئوال مطرح گردیده است ولی بسیاری اوقات یك كلمه دارای چندین معنای معادل است، كه بستگی به موقعیت خاص كاربرد آن كلمه دارد.

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :

تعداد گویه ها :         40
تعداد مولفه :              2 ( مقیاس خویشتن پذیری ( Sa ) / ادراک خویشتن )
روایی و پایایی :            دارد
نحوه نمره گذاری :        دارد
منبع :                         دارد 
نوع فایل : ورد word  وقابل ویرایش
تعداد صفحات :    14     صفحه

دانلود پرسشنامه مقیاس سنجش ادراك خویشتن (SMSP)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پرسشنامه مقیاس سنجش ادراك خویشتن (SMSP) ,

تاريخ : 25 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
پرسشنامه مقیاس خوشکامی اسنیت-همیلتون

پرسشنامه مقیاس خوشکامی اسنیتهمیلتون

دانلود پرسشنامه مقیاس خوشکامی اسنیت-همیلتون

پرسشنامه مقیاس خوشکامی اسنیتهمیلتون
دسته بندی پرسشنامه
فرمت فایل doc
حجم فایل 10 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 4

پرسشنامه مقیاس خوشکامی اسنیت-همیلتون
مقیاس خوشکامی اسنیت-همیلتون
این پرسشنامه برا ی سنجش توانایی شما در تجربه لذت در چند روز گذشته طراحی شده است. هر عبارت را با دقت تمام بخوانید و دور یکی از گزینه ها را که نشان می دهد شما چقدر با آن عبارت موافق یا مخالف اید ، علامت بگذارید .

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها :             14
تعداد مولفه :                ندارد
روایی و پایایی :            ندارد
نحوه نمره گذاری :        دارد
منبع :                       ندارد 
نوع فایل : ورد word  وقابل ویرایش
تعداد صفحات :     4   صفحه

دانلود پرسشنامه مقیاس خوشکامی اسنیت-همیلتون






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پرسشنامه مقیاس خوشکامی اسنیت-همیلتون ,

تاريخ : 25 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
پرسشنامه مقیاس خود پنداره کودکان(CSCS)

پرسشنامه مقیاس خود پنداره کودکان(CSCS)

دانلود پرسشنامه مقیاس خود پنداره کودکان(CSCS)

پرسشنامه مقیاس خود پنداره کودکان(CSCS)
دسته بندی پرسشنامه
فرمت فایل doc
حجم فایل 55 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25

( پرسشنامه ای کامل به همراه راهنما و تحلیل و بررسی های اماری بین کودکان دختر و پسر و همچنین بررسی های اماری مقیاس ها )

مقیاس خود پنداره کودکان
خود پنداره موضوعی است مرکزی که در اطراف آن تعداد زیادی از جنبه های عمدۀ شخصیت سازمان می یابند. مؤلفان گوناگون در این مورد نظرات گوناگونی داده اند.

معنا و ماهیت خودپنداره
از نظر رایمی (1943) خودپنداره طرحی است که هر کس هنگام بحران یا انتخاب برای درک خود مراجعه به آن می کند. خود شامل تمام آن چیزی است که شخص در کلمات من ، مال من ، به من ، خودم می بیند. این مفهوم در هر شخص ، در درون او ، و ذات تجربه او به عنوان یک موجود انسانی وجود دارد . کولی (1964) می گوید که آرمانهای انسانی راجع به خود انعکاساتی  است از برای اینکه دیگران او را چگونه می بینند. او کلمه خود اجتماعی یا «خود آینه ای» را ابداع نمود ، که با هستی ذهنی اجتماعی میلر (1964) قابل مقایسه است.
خود درست مثل وجود انسان نیست ، بلکه سازه ای است شناختی  از وجود انسان که از برخی جهات با خود آن برابر گرفته شده است . خود به عنوان هسته مرکزی شخصیت هم توصیف گردیده است ، بنا به نظر میلر (1934) این خود انعکاسی است . در واقع مفعول خود است و می تواند فاعل و مفعول هر دو باشد . هم داننده است و هم دانسته ، هم ادراک کننده است و هم ادراک شونده ، ون کارت (1950) اضافه می کند که ، خود به عنوان یک داننده می تواند نظری کلی نسبت به کل شخصیت داشته باشد از نظر کومبز و اسنیگز (1959) آنچه شخص می اندیشد و آن گونه که رفتار می کند تا حدود زیادی با تصور او از خویشتن و توانایی هایش تعیین می شود.

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها :             80
تعداد مولفه :               6 ( رفتار / وضعیت عقلانی  وتحصیلی / ظاهر جسمانی و نگرش ها / اضطراب / شهرت / شادی و رضایت )
روایی و پایایی :           دارد
نحوه نمره گذاری :       دارد
منبع :                        دارد 
نوع فایل : ورد word  وقابل ویرایش
تعداد صفحات :    25    صفحه

دانلود پرسشنامه مقیاس خود پنداره کودکان(CSCS)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پرسشنامه مقیاس خود پنداره کودکان(CSCS) ,

تاريخ : 25 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
پرسشنامه عزت نفس آیزنك (1976)

پرسشنامه عزت نفس آیزنك (1976)

دانلود پرسشنامه عزت نفس آیزنك (1976)

پرسشنامه عزت نفس آیزنك (1976)
دسته بندی پرسشنامه
فرمت فایل doc
حجم فایل 11 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6

پرسشنامه عزت نفس آیزنك (1976)

به همراه تحلیل و راهنمای پرسشنامه
آیزنك (1976)برای بررسی شخصیت،كوششهای فراوانی به عمل آورده است. حاصل كوششهای وی پرسشنامه های گوناگونی درباره ابعاد مختلف شخصیت است.
آیزنك كوشیده است یكی از مؤلفه های عمده از عوامل شكل دهنده شخصیت را كه مربوط به زمینه كلی سنخ استواری سازگاری را دربرابر نااستواری هیجانی است بررسی نماید. استواری سازگاری از صفاتی چون عزت نفس، خوشی، آرامش .... و نااستواری هیجانی از صفاتی چون احساس حقارت، افسردگی، نگرانی.... تشكیل شده است.
30 سوال از پرسشهای سنخ استواری سازگاری ونااستواری هیجانی مربوط به عزت نفس است كه در مقابل احساس حقارت قرار گرفته است.

ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه) :
تعداد گویه ها :            30
تعداد مولفه :               2 ( استواری سازگاری / نااستواری هیجانی)
روایی و پایایی :            دارد
نحوه نمره گذاری :        دارد
منبع :                          دارد  
نوع فایل : ورد word  وقابل ویرایش
تعداد صفحات :   6     صفحه

دانلود پرسشنامه عزت نفس آیزنك (1976)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پرسشنامه عزت نفس آیزنك (1976) ,

تاريخ : 25 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
اشنایی با صنعت طیور

22 صفحه انگلیسی 16 صفحه فارسی ترجمه انگلیسی به فارسی، دانشگاه، پژوهش مقاله انگلیسی به همراه مقاله فارسی در قالب آفیس قابل ویرایش به همراه ترجمه شکل و جدول هر 250 کلمه 1 صفحه میباشد منظور از 250 کلمه تعداد کلمات در متن انگلیسی هست و تعداد صفحات بر اساس آن نوشته شده است قیمت این ترجمه در بازار به ازا هر صفحه 3000 تا 5000 تومان میبشد ترجمه

دانلود اشنایی با صنعت طیور

اشنایی با صنعت طیور
دسته بندی پژوهش ها
فرمت فایل docx
حجم فایل 62 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17

نمونه ترجمه

صنعت طیور یکی از بخش های با رشد سریع در صنعت حیوانات است. مصرف جهانی پرندگان در حال افزایش است. مرغ، بوقلمون، اردک، غاز و پرندگان دیگر، بخش بزرگی از رژیم غذایی گوشت مردم را در بسیاری از کشورها، تشکیل می دهند. در ایالات متحده، مصرف سرانه جوجه بیش از 100 پوند است، که تقریبا در 25 سال گذشته دو برابر شده است (شکل 6-1 را ببینید).

بر خلاف برخی گوشت­ها، طیور به طور کلی توسط بسیاری از فرهنگ­ها پذیرفته شده است. به عنوان مثال، مسلمان و یهودی گوشت خوک نمی خورند و در فرهنگ هندو، خوردن گوشت گاو مجاز نیست. با این حال، تقریبا در تمامی فرهنگ­ها، طیور به عنوان یک گوشت سالم برای مصرف انسان پذیرفته شده است. کشورهای در حال توسعه اغلب شروع به ساخت یک پایگاه کشاورزی سالم با طیور پرداخته زیرا پرندگان به عنوان یک خوراک مکفی است و به راحتی برای کشورهایی که نیروی کار انسانی به راحتی در دسترس است، نگهداری می­شود. بزرگترین تولیدکنندگان مرغ در جهان چین، کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق و ایالات متحده است.

the poultry industry is one of the fastest growing segments of the animal industry.

Worldwide consumption of poultry is increasing. Chickens, turkeys, ducks, geese, and other birds make up a large portion of the meat diet of people in most countries. In the United States, the per-capita consumption of broilers is over 100 pounds, which has almost doubled in the past 25 years (see Figure 6–1).

 

Unlike some meats, poultry is generally accepted by most cultures.

For instance, the Moslem and Jewish cultures do not eat pork and Hindu culture does not allow the eating of beef. However, almost all cultures accept poultry as a wholesome meat for human consumption. Developing countries often begin to build a sound agricultural base with poultry because birds are effi cient users of feed and are easily cared for in countries where human labor is readily available. The largest producers of poultry in the world are China, the countries of the former Soviet Union, and the United States.

دانلود اشنایی با صنعت طیور






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
اشنایی با صنعت طیور ,

پژوهش تأثیر سیستمهای انفورماتیک در عملکرد شرکت تعمیرات انتقال (اختر برق)

پژوهش تأثیر سیستمهای انفورماتیک در عملکرد شرکت تعمیرات انتقال (اختر برق)

دانلود پژوهش تأثیر سیستمهای انفورماتیک در عملکرد شرکت تعمیرات انتقال (اختر برق)

پژوهش تأثیر سیستمهای انفورماتیک در عملکرد شرکت تعمیرات انتقال (اختر برق)
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 289 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 230

پژوهش تأثیر سیستمهای انفورماتیک در عملکرد شرکت تعمیرات انتقال (اختر برق)

( به همراه پرسشنامه مربوطه («پرسشنامه تاثیر سیستم‌های انفورماتیک در عملکرد شرکت اختر برق اصفهان»))

چکیده

«سیستم‌های انفورماتیک» و «سیستم‌های نگهداری و تعمیرات» هر دو مفاهیمی هستند مهم و اساسی که تحقیق بر روی هر یک و استفاده از ثمرات آن در پیاده سازی و تحقق کامل ان دو در مراکز صنعتی، سازمان‌ها و شرکت‌ها می‌تواند بسیار راهگشا و مفید باشد.

اگر چه هر یک از سیستم‌های فوق به تنهایی دارای اهمیت بسیار و از سوی دیگر پیچیدگی‌های خاصی نیز می‌باشند ولیکن مهم آن است که بتوان  با شناخت و احاطه کامل بر روی هر کدام بصورت جداگانه دست به ترکیب و درآمیختن این دو با هم زد. بکارگیری هماهنگ و توامان سیستمهای فو‌ق‌الذکر افزایش در کارآیی و بهره‌وری فراوانی را برای مجموعه بدنبال خواهد داشت.

در تحقیق انجام گرفته تمامی تلاش محقق بر آن است تا مفاهیم درست و کاملی از «سیستم‌های انفورماتیک» و «سیستم‌های نگهداری و تعمیرات» ارائه نموده و بدنبال آن تاثیر این دو را بر یکدیگر بیان نماید.

برای دستیابی به این هدف «شرکت تعمیرات انتقال» که وظیفه نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال نیروی منطقه مرکزی ایران را عهده‌دار می‌باشد و «سیستم نگهداری و تعمیرات» را بعنوان مبنای اصلی کارکرد خود انتخاب نموده و سالها است که از این سیستم استفاده می‌کند. بعنوان «جامعه مورد مطالعه» این تحقیق برگزیده شده است. در ضمن با بکارگیری توامان «سیستم‌های انفورماتیک» در این شرکت فضای مناسبی برای رسیدن به هدف پژوهش بدست آمده است.

در ادامه با استفاده از روش «توصیفی ـ پیمایش» و پرسشنامه بعنوان ابزار تحقیق به آزمون سئوالات تحقیق پرداخته و نتایج حاصل از آزمون‌ها را بدست آوردیم.

سپس بررسی تاثیر ایجاد شده بصورت تفصیل بیان شده است و وجوه مختلف این تاثیر نیز در آزمونهای مختلف اندازه‌گیری شده است.

در پایان ملاحظه می‌شود که حاصل این سنجش نشانگر تاثیر مطلوب و بسزای «سیستم‌های انفورماتیک» بر روی عملکرد شرکت می‌باشد.

تاثیرگذاری بیشتر «سیستم‌های انفورماتیک» بر روی عملیات «نگهداری» نسبت به «تعمیرات» و رتبه‌بندی تاثیرات در هر بخش و بالاخره جمع‌بندی نهایی که بیانگر حاصل این پژوهش می‌باشد، در طول تحقیق به تفصیل ارائه می‌گردد.

فهرست

پیشگفتار

چکیده 

فصل اول: کلیات تحقیق                  1 

مقدمه                                   2 

الف ـ تبیین موضوع تحقیق                 4 

ب ـ اهمیت موضوع                         7 

ج ـ اهداف                               9 

د ـ سئوالات اصلی (اساسی)                 10

هـ ـ تاریخچه کوتاه                      11

و ـ متدلوژی تحقیق                       14

ز ـ تعریف عملیاتی واژه‌ها                14

ح ـ مباحث فصول آینده                    15

فصل دوم: مبانی نظری و سیر تطور موضوع         17

مقدمه                                   18

بخش اول                                 20

1- تکنولوژی                              20

2- سیستم‌های تکنولوژی اطلاعات              23

3- تعریف تکنولوژی اطلاعات                 24

4- تاریخچه تکنولوژی اطلاعات               28

5- کاربردهای سیستم تکنولوژی اطلاعات در سازمان 30 

الف ـ کاربرد عملیاتی                30

ب ـ کاربرد اطلاعاتی                  33

ج ـ کاربرد آموزشی                   36

6- پیاده سازی سیستم تکنولوژی اطلاعات     38

بخش دوم                                      44

1- جایگاه سیستم‌های نگهداری و تعمیرات     44

2- تعریف سیستم‌های نگهداری و تعمیرات      46

3- لزوم استفاده از سیستم‌های نگهداری و تعمیرات    47 

4- معایب ناشی از نداشتن سیستم‌های نگهداری و تعمیرات   48 

5- انواع روشهای نگهداری و تعمیرات        50

الف ـ نگهداری و تعمیرات به منظور بهبود 50

ب ـ نگهداری و تعمیرات در هنگام بروز اشکال 51 

ج ـ نگهداری و تعمیرات پیشگیری         52

د ـ نگهداری و تعمیرات پیشگویی کننده   53

هـ ـ نگهداری و تعمیرات بهره‌ور فراگیر  54

6- نگهداری و تعمیرات در سازمان‌ها         56

7- نگهداری و تعمیرات در شبکه انتقال نیرو 57

بخش سوم                                      59

1- تئوری های مبتنی بر عامل تاثیر         59

الف ـ جبر تکنولوژی                    59

ب ـ جبر سازمانی                       61

ج ـ دیدگاه اقتضاء و ضرورت             62

2- انواع تاثیر تکنولوژی بر سازمان       63

1-2- تاثیر سیستم‌های انفورماتیک بر اقتصاد سازمان 63 

2-2- تاثیر سیستم‌های انفورماتیک بر ساختار سازمان 67 

3-2- تاثیر سیستم‌های انفورماتیک بر عملکرد سازمان 72 

الف ـ تاثیر بر مهندسی مجدد منابع انسانی 72 

ب ـ تاثیر بر استراتژی سازمان    74

ج ـ تاثیر بر متمایز ساختن عملکرد سازمان 75 

د ـ تاثیر بر کارایی عملیات      76

هـ ـ تاثیر بر طراحی مجدد گردش کار  77 

بخش چهارم                                    79

مهمترین تحقیقات پیرامون تکنولوژی اطلاعات و عملکرد سازمان  79 

برگزیده تحقیقات انجام گرفته در ایران    84

خلاصه                                    88

فصل سوم: روش تحقیق                           89

مقدمه                                   90

1- روش تحقیق                             91

الف ـ بررسی‌های موردی                  92

ب ـ بررسی‌های آزمایشگاهی               93

ج ـ منابع دست دوم                     94

د ـ روش تحقیق از راه بررسی یا پیمایش  94

2- تحلیل عملی روش                       95

3- مدل تئوری و متغیرهای مورد آزمون      96

4- متغیرهای سئوالات فرعی                 97

5- معیارهای سئوالات فرعی                 98

6- جامعه آماری و روش جمع‌آوری اطلاعات     99

7- جامعه نمونه و پایایی و روایی پرسشنامه 100

خلاصه                                    104

فصل چهارم: تجزیه و تحلیلی اطلاعات             105

مقدمه                                   106

1- ویژگی‌های جامعه آماری                  107

الف ـ ترکیب جامعه آماری از نظر مدرک تحصیلی    108

ب ـ ترکیب جامعه آماری از نظر موقعیت شغلی 109

ج ـ ترکیب جامعه آماری از نظر سابقه کار 110

2- آزمون سئوالات تحقیق                   111

الف ـ سئوالات مرتبط                   112

ب ـ نوع و نحوه انتخاب تکنیک‌های آماری 112

3- سئوال فرعی اول                       114

4- سئوال فرعی دوم                       118

5- سئوال فرعی سوم                       121

6- سئوال فرعی چهارم                     125

7- مجموع کلیه سئوالات فرعی (سئوال اصلی پژوهش)    128

8- تحلیل واریانس                        132

9- تحلیل واریانس سئوال فرعی اول         133

10- تحلیل واریانس سئوال فرعی دوم        137

11- تحلیل واریانس سئوال فرعی سوم        143

12- تحلیل واریانس سئوال فرعی چهارم      149

خلاصه                                    154

فصل پنجم : نتیجه‌گیری و پیشنهادات             156

مقدمه                                   157

1- نتایج تحقیق                           158

2- نتایج تحلیلی تحقیق                    159

3- محدودیت‌ها                             162

4- پیشنهادات                             163

منابع                                        167

الف ـ منابع فارسی                       168

ب ـ منابع انگلیسی                       171

ضمیمه                                        174

فهرست جداول و نمودارها

جدول شماره 1-2 : کاربردهای تکنولوژی اطلاعات در زمینه‌های اطلاعاتی و عملیاتی                                      39

نمودار شماره 2-2 : معیارهای سنجش بکارگیری اطلاعات        64 

جدول شماره 3-2 : طبقه‌بندی معیارهای تکنولوژی     80 

جدول شماره 1-3 : محاسبه واریانس سئوال‌ها و واریانس کل     102

جدول شماره 2-3 : آلفای کرونباخ هر سئوال      103

نمودار شماره 1-4 : ترکیب جامعه آماری به لحاظ مدرک تحصیلی     109

نمودار 2-4 : ترکیب جامعه آماری به لحاظ موقعیت شغلی       110

نمودار 3-4 : ترکیب جامعه آماری به لحاظ سابقه کار         111

جدول 1 : پرسش‌های مرتبط با سئوالات فرعی        112

جدول س 1-1 : پرسش‌های مرتبط با سئوال فرعی اول        114

جدول س 1-2 : رتبه‌بندی پرسش‌ها                 115

جدول س 1-3 : آزمون فریدمن سئوال فرعی اول     115

نمودار 4-4 : رادارچارت سئوال فرعی اول        117

جدول س 2-1 : پرسشهای مرتبط با سئوال فرعی دوم    118

جدول س 2-2 : رتبه‌بندی پرسش‌ها                 119

جدول س 2-3 : آزمون فریدمن سئوال فرعی دوم     119

نمودار 5-4 : رادارچارت سئوال فرعی دوم        121

جدول س 3-1 : پرسشهای مرتبط با سئوال فرعی سوم    122

جدول س 3-2 : رتبه‌بندی پرسش‌ها                 123

جدول س 3-3 : آزمون فریدمن سئوال فرعی سوم     123

نمودار 6-4 : رادارچارت سئوال فرعی سوم        124

جدول س 4-1 : پرسشهای مرتبط با سئوال فرعی چهارم      125

جدول س 4-2 : رتبه‌بندی پرسش‌ها                 126

جدول س 4-3 : آزمون فریدمن سئوال فرعی چهارم      126

نمودار 7-4 : رادارچارت سئوال فرعی چهارم      128

جدول س 5-1: مجموع سئوالات تحقیق               129

جدول س 5-2 : رتبه‌بندی سئوالات                 130

جدول س 5-3 : آزمون فریدمن کلیه سئوالات        130

نمودار 8-4 : رادارچارت کلیه سئوالات فرعی      131

جدول 6 : تحلیل واریانس سئوال فرعی اول از نظر مدرک تحصیلی     133

جدول 7 : تحلیل واریانس سئوال فرعی اول از نظر موقعیت شغلی     135

جدول 8 : تحلیل واریانس سئوال فرعی اول از نظر سابقه کار       136

جدول 9 : تحلیل واریانس سئوال فرعی دوم از نظر مدرک تحصیلی     138

جدول 1-9 : آنالیز سئوال فرعی دوم از نظر مدرک تحصیلی      139

جدول 10 : جدول LSD سئوال فرعی دوم           139

جدول 11 : تحلیلی واریانس سئوال فرعی دوم از نظر موقعیت شغلی                                            140

جدول 12 : تحلیل واریانس سئوال فرعی دوم از نظر سابقه کار      142

جدول 13 : تحلیل واریانس سئوال فرعی سوم از نظر مدرک تحصیلی                                             144

جدول 14 : تحلیل واریانس سئوال فرعی سوم از نظر موقعیت شغلی                                             145

جدول 1-14 : آنالیز سئوال فرعی سوم از نظر موقعیت شغلی     146

جدول 15 : جدول LSD سئوال فرعی سوم           147

جدول 16 : تحلیل واریانس سئوال فرعی سوم از نظر سابقه کار      148

جدول 17 : تحلیل واریانس سئوال فرعی چهارم از نظر مدرک تحصیلی                                           150

جدول 18 : تحلیل واریانس سئوال فرعی چهارم از نظر موقعیت شغلی                                           152

جدول 19 : تحلیل واریانس سئوال فرعی چهارم از نظر سابقه کار                                             153

 

فهرست منابع

الف ـ منابع فارسی

  • اخوان صراف، احمدرضا.، (1378)، سرمایه‌گذاری در تکنولوژی اطلاعات و تاثیر آن بر عملکرد تجاری، اصفهان، مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان، جلد دهم ص 59-72
  • آذر، عادل.،  مؤمنی، منصور.، (1379): آمار و کاربرد آن در مدیریت، انتشارات  سمت.
  • اسدی، ابوالقاسم.، (1370): اطلاعات و نظامهای اطلاعاتی در مدیریت، مجله مدیریت دولتی، دوره جدید شماره دوم، 18-1.
  • امیراحمدی.، اچ‌والاس، سی.، (1379): تکنولوژی اطلاعات، سازماندهی تولید و توسعه اقتصادی، ترجمه علیرضا طیب، نشر نصیر.
  • ایران نژاد پاریزی، مهدی.، (1378): روشهای تحقیق در علوم اجتماعی، نشر مدیران.
  • بابایی، محمود.، (1378): نیازسنجی اطلاعات، انتشارات مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران.
  • برچ، جن. و نیستکی، گری‌گراد.، (1371): سیستم‌های اطلاعاتی در تئوری و عمل، ترجمه منوچهر غیبی، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.
  • برنیکرهوف، روبرت اُ.، درسلر، دنیس ای.، (1377): اندازه‌گیری بهره‌وری، ترجمه دکتر محمود عبدالله‌زاده، نشر دفتر پژوهشهای فرهنگی.
  • برینکرهوف، روبرت.، اً درسلر.، دنیس ای.، (1377): اندازه‌گیری بهره‌وری، ترجمه محمود عبدالله‌زاده، انتشارات دفتر پژوهشی فرهنگی.
  • بیطرف، حبیب‌الله.، (1381): ساختار وزارت نیرو، پیک برق، سال هشتم، شماره 333. شنبه 21 اردیبهشت، ص 2.
  • جی. ای. پی. ام (مهندسین نگهداری و تعمیرات ژاپن).، (1377): نگهداری و تولیدات بهره‌ور فراگیر، ترجمه علی حاج شیر محمدی، انتشارات مدیریت صنعتی.
  • چلنجر، جان.ای.، (1381): ساختار آینده محیط کار، ترجمه مهری فهیمی، مجله تدبیر شماره 128، آذرماه 1381، ص 28.
  • حاج شیرمحمدی، علی.، (1377): برنامه‌ریزی نگهداری و تعمیرات، انتشارات غزل.
  • حسن‌زاده، مریم.، (خرداد 1381): یادگیری الکترونیکی، مجله تدبیر سال سیزدهم، شماره 122.
  • دفت، ریچاردال.، (1378): مبانی تئوری و طراحی سازمان، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.
  • رشید کابلی، مجید.، و رنجبریان، بهرام.، (1371): تکنولوژی و مدیریت تاثیر تکنولوژی بر ساختار سازمانی. مجله مدیریت دولتی، دوره جدید، شماره 16 ص 88 – 110.
  • رومی، مهرداد.، (1379): طراحی سیستم اطلاعات مدیریت (M.I.S) نگهداری و تعمیرات در شرکت شیر منطقه‌ای اصفهان، مرکز آموزش مدیریت دولتی.
  • سرمد، زهره.، بازرگان، عباس.، حجازی، الهی.، (1379): روشهای تحقیق در علوم رفتاری انتشارات آگاه.
  • شائمی برزکی، علی.، (1372): تاثیر تکنولوژی اطلاعات بر ساختار سازمان در موسسات صنعتی و خدماتی اصفهان. دانشگاه اصفهان، دانشکده علوم اداری و اقتصاد.
  • غفرانی، فاطمه.، ملک‌پور، مهشید.، (1375): نقش مدیریت منابع اطلاعاتی در کنترل و توسعه سیستم‌های اطلاعات مدیریت، مجموعه مقالات پنجمین همایش تکنولوژی اطلاعات در صنعت برق ایران، معاونت منابع اطلاعات مدیریت.
  • فاطمی هرندی، حبیب‌الله.، (1380): بررسی موفقیت سیستم‌های اطلاعات مدیریت در سازمان‌های صنعتی و خدماتی استان اصفهان، اصفهان، مجله پژوهشی دانشگاه اصفهان، جلد دوازدهم ص 123 – 140.
  • فضل‌اللهی.، (1381): بار شبکه، اخبار صنعت برق، پیک برق، شنبه 21 اردیبهشت ص 4.
  • فقیه، نظام‌الدین.، (1375): مهندسی تعمیرات و نگهداری، انتشارات نوید.
  • فقیه، نظام‌الدین.، (1379): علم و فن‌آوری، انتشارات نوید.
  • لاودن، کنث‌سی.، لاودن، جین پریس.، (1380): نظام‌های اطلاعات مدیریت، ترجمه عبدالرضا رضایی‌نژاد، انتشارات رسا.
  • محمد‌نژاد، فرشید.، (1378): تکنولوژی اطلاعات و مهندسی مجدد، مجله تدبیر، سال دهم، شماره 94، مرداد 1378، ص 40- 43.
  • مومنی، هوشنگ.، (1372): سیستمهای اطلاعات مدیریت، نشر اتحاد.
  • مینتز برگ، هنری.، (1371): سازماندهی: پنج الگوی سازگار، ترجمه ابوالحسن فقیهی و حسین وزیری سابقی، انتشارات مرکز آموزش دولتی.
  • مک لوید، ریموند.، (1377): سیستمهای اطلاعات مدیریت، ترجمه مهدی جمشیدیان و اکبر مهدی‌پور عطارابادی انتشارات دانشگاه اصفهان.
  • هاروی، دوناله.، براون، دوناله.، (1377): رویکرد تجربی به توسعه سازمانی، ترجمه عباس محمدزاده، انتشارات مرکز آموزش دولتی

 

ب ـ منابع انگلیسی

  • Bedeian, A. G. (1984). Organization: Theory and analysis. Japan: Holt-Saunders.
  • Child, J. (1984). A guide to problems and practice (4th Ed.). London: Harper and Row.
  • Child, J. (1988). Information technology and organization. In K. Urabe, J. Child & T. Kagano (Eds.), Innovation and management: International Comparisons (pp. 255-301). Berlin: Walter de Gruyter.
  • Delone, W. H. & E. R. Mclean, E. R. (1992). Information system success: The quest for the dependent variable, Information System Research, 3, 1, 60 – 95.
  • Eaton, J. & Smithers, J. (1983). A manager’s guide to information technology. London: Heritage Publishers.
  • Galbraith, J. R. (1973). Designing complex organizations. Reading M A:  Addison-Wesley.
  • Garloff, E. A. (1985). Organizational theory and design. New York: Mc Graw-Hill Book Co.
  • Goodhue, D. L. (1998). Development and measurement validity of a task – technology fit instrument for user evaluation of information systems. Decision Sciences. 29 (1), 105 – 138.
  • Hussain, D. & Hussain, K. M. (1985). Information processing systems for managment. (2nd Ed.). Homewood: Irwin
  • Jamshidian, M. (1992a). The impact of IT on Organizational variables. Unpublished paper Utah State University.
  • Jamshidian, M. (1993). An Observation on the obstacles of computer installation and use in Iran. Proceedings of the first computer conference: Education, Research & application (pp. 16-26). Tehran, Iran: Faculty of Englneering, Tehran University.
  • Kendall, K. E. & Kendall, J. E. (1999). Systems analysis and design. Prentice Hall, NewJersey.
  • Khalil, T. (2000). Management of technology. Mc Graw-Hill companies, In New York.
  • Koontz, H. & Weihrich, H. (1988). Management (9th Ed.). New York: Mc Graw-Hill Book Co.
  • Leavit, H. J. & Whisler, T. L. (1958, Nov/Dec). Management in 1980’s. Harvard Business Review, 41-48.
  • Lucas, Jr, H. C. (1988). Utilizing information technology: Guidelines for Managers. Sloan Management Review.
  • Markus, M. L. & Robey, D. (1988). Information technology and organizational change: Casual structure in theory and research. Management Science, 43, 583-598.
  • Nji Aiaga, (1992). The Dialectics Between Appropriate Technology Public Policy and Rural Development: Implications for Discovery and Innovation in the Third World. Discovery and Innovation, Vol4, No. 1.
  • Pritchett price, (1994), New Habits for a Radically changing word. Pritchett & Associates, Dallas.
  • Scott, W. R. (1981). Organizations: Rational, natural and open systems. Englewood  cliffs, N. J. Prentice Hall Inc.
  • Sethi, V. & Hwang, K. T. & Pegels, C. C. (1993). Information technology and organizational performance: A critical evaluation of computer world's index of information systems effectiveness, Information and Management, 25.
  • Zeffane, R. M. (1989). Computer use and structural control. Journal of Management Studies, 266, 621-647.
  • Zeffane, R. M. (1992 a). Structural control in high and low user, user organizations in Australia. Information and Management, 23, 30-45
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

دانلود پژوهش تأثیر سیستمهای انفورماتیک در عملکرد شرکت تعمیرات انتقال (اختر برق)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پژوهش تأثیر سیستمهای انفورماتیک در عملکرد شرکت تعمیرات انتقال (اختر برق) ,

تاريخ : 21 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پزوهش بهزیستی روان شناختی

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پزوهش بهزیستی روان شناختی

دانلود فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پزوهش بهزیستی روان شناختی

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پزوهش بهزیستی روان شناختی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 31 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پزوهش بهزیستی روان شناختی

در  25 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه


بهزیستی روان‌شناختی

امروزه دیدگاه جدیدی در علوم وابسته به سلامت به‌طور اعم و در روان‌شناسی به‌طور اخص در حال شکل‌گیری و گسترش است. در این دیدگاه علمی تمرکز بر روی سلامتی و بهزیستی از جنبه‌ی مثبت، توضیح و تبیین ماهیت بهزیستی روان‌شناختی می‌باشد (ریف وسینگر، 1998).

مفهوم بهزیستی روان‌شناختی

بهزیستی مفهوم کلیدی و اصلی تفکر گسترده‌ای است که شامل رضایت معمولی فرد از زندگی، احساسات مثبت و فقدان احساس منفی می‌باشد. اولین مؤلفه‌ی آن یک قضاوت شناختی درباره‌ی این است که زندگی فرد چه طور می‌گذرد، مؤلفه بعدی شادکامی فرد در سطوح تجارب شخصی است (داینر، اویشی و لوکاس[1]، 2003).

مفهوم بهزیستی شخصی به انواع ارزیابی‌های گوناگون (مثبت و منفی) افراد از زندگی‌شان اشاره دارد که شامل ارزیابی‌های شناختی و فکری (مانند رضایت از زندگی، رضایت شغلی، علائق و تعهدات) و واکنش‌های عاطفی به حوادث زندگی (مانند لذت‌ها، شادی‌ها، غم‌ها و دل‌تنگی‌ها) می‌باشد؛ بنابراین بهزیستی روان‌شناختی اصطلاحاً چیزی است که برای ارزیابی گوناگونی که مردم از زندگی خود، اتفاقاتی که برای آن‌ها می‌افتد، جسم و ذهنشان و شرایط محیطی که در آن زندگی می‌کنند، دارند. بهزیستی روان‌شناختی به درک افراد از زندگی خودشان در حیطه رفتارهای هیجانی و عملکردهای روانی و ابعاد سلامت روانی تعریف‌شده است. تحقیقات در مورد بهزیستی روان‌شناختی قلمروهایی از شخصیت، انگیزش و عامل‌های شناختی (ادراک، اعتمادبه‌نفس، خوش‌بینی) را نشان داده است که همه‌ی این عوامل در رضایتمندی افراد از زندگی مشارکت دارند (داینر،2006).

ویژگی‌های مهم روانی که فرد واجد سلامت می‌بایست از آن برخوردار باشد، احساس بهزیستی یا رضایتمندی است. احساس بهزیستی اصطلاحاً این‌گونه تعریف می‌شود: احساس مثبت و احساس رضایتمندی عمومی از زندگی که شامل خود و دیگران در حوزه‌های مختلف است. احساس بهزیستی هم دارای مؤلفه‌های عاطفی و هم مؤلفه‌های شناختی است. افراد با بهزیستی بالا به‌طور عمده‌ای هیجانات مثبت را تجربه می‌کنند و از حوادث و وقایع پیرامون خود ارزیابی مثبتی دارند، درحالی‌که افراد با بهزیستی روان‌شناختی پایین، حوادث و موقعیت زندگی‌شان را نامطلوب ارزیابی می‌کنند و بیشتر هیجانات منفی نظیر اضطراب، افسردگی و خشم را تجربه می‌کنند (می یرز و داینر[2]، 1995). علاوه بر این افرادی که سطوح بالای بهزیستی را تجربه می‌کنند به‌طور متوسط بیشتر قابل‌اعتماد هستند و همکاری بیشتری با افراد دیگر دارند (تو و داینر[3]، 2008).

بهزیستی روان‌شناختی را می‌توان واکنش‌های عاطفی و شناختی به ادراک ویژگی‌ها و توانمندی‌های شخصی، پیشرفت بسنده، تعامل کارآمد و مؤثر با جهان، پیوند و رابطه مطلوب با جمع و اجتماع و پیشرفت مثبت در طول زمان تعریف کرد. این حالت می‌تواند مؤلفه‌هایی مانند رضایت از زندگی، انرژی و خلق مثبت را نیز در برگیرد (کارادماس،2007).

کارول ریف (1998) از ترکیب مفاهیم مطرح‌شده درزمینه‌ی روان‌شناسی مثبت، به یک مدل چندوجهی بهزیستی روان‌شناختی دست‌یافت که منجر به ساخت مقیاس‌هایی با عنوان مقیاس‌های اندازه‌گیری بهزیستی روان‌شناختی ریف گردید. مدل بهزیستی روان‌شناختی ریف دارای شش بعد است که هر یک از ابعاد چالش‌هایی را در برمی‌گیرد که هر فرد در هنگام سیر به‌سوی کمال، یعنی زمانی که می‌خواهد شایستگی‌ها و استعدادهای خود را به منصه ظهور برساند، با آن‌ها مواجه می‌شود. این شش بعد در ترکیب با یکدیگر بهزیستی پایدار و عمیقی را منعکس می‌سازند که حاصل تحول مثبت فرد از گذشته تا حال می­باشد، به‌عبارت‌دیگر این ابعاد رشد و تکامل دائمی و پیوسته‌ای را منعکس می‌سازند که باور به هدفمند و معنادار بودن زندگی، داشتن توانایی برقراری ارتباط با دیگران، توانایی اداره زندگی شخصی و محیط اطراف و احساس خود تعیین گری را در فرد به وجود آورده است. شش وجه بهزیستی روان‌شناختی عبارت‌اند:

خودآئینی[4] به احساس خود تعیین‌کنندگی، استقلال و آزادی اطلاق می‌شود. فردی که بتواند بر اساس افکار، احساسات و باورهای شخصی خود تصمیم بگیرد، دارای ویژگی خودمختاری است. در حقیقت، توانایی فرد برای مقابله با فشارهای اجتماعی، به این مؤلفه مربوط می‌شود. مؤلفه هدفمندی در زندگی[5]، به مفهوم دارا بودن اهداف درازمدت و کوتاه‌مدت در زندگی و معنادار شمردن آن است. فرد هدفمند نسبت به فعالیت‌ها و رویدادهای زندگی علاقه نشان می‌دهد و به شکل مؤثر با آن‌ها، درگیر می‌شود. یافتن معنی برای تلاش‌ها و چالش‌های زندگی در قالب این مؤلفه قرار می‌گیرد (ریف، لاو، اسکس و سینگر[6]، 1998)، مؤلفه رشد شخصی[7] به گشودگی نسبت به تجربیات جدید و داشتن رشد شخصی پیوسته گفته می‌شود. فردی دارای این ویژگی همواره درصدد بهبود زندگی شخصی خویش از طریق یادگیری و تجربه است (ریف و کی یز، 1995)

 


[1] Diener, E., Oishi, S., & Lucas, R. E

[2] Myers, D. G., & Diener, E

[3] Tov, W., & Diener, E

[4] autonomy

[5] Purpose in life

[6] Ryff, C. D., Love, G. D., Essex, M. J., & Singer, B

[7] Personal growth...

...

منابع فارسی:

 

احمدی، خدابخش، شیخ، مهدی و سرابتدی، حسن. (1391). نقش دلبستگی به خدا در تاب‌آوری و سلامت روان والدین کودکان عقب‌مانده ذهنی آموزش پذیر. پژوهش در سلامت روان‌شناختی، 6، 1، 9-1.

اکبری، زهرا. وفایی، طیبه و خسروی، صدر اله. (1389). بررسی رابطه بین سبک‌های دلبستگی و میزان تاب‌آوری همسران جانبازان. طب جانباز،3،10، 17-12.

آقا یوسفی، علی‌رضا و شریف، نسیم. (1389). بررسی همبستگی بین بهزیستی روانی و حس انسجام در دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی - واحد تهران مرکز. پژوهنده، 15، 6، 279-273.

بشارت، محمدعلی. (1387). رابطه نارسایی هیجانی با اضطراب، افسردگی و درماندگی روان‌شناختی و بهزیستی روان‌شناختی. پژوهش‌های نوین روانشناسی (روان‌شناسی دانشگاه تبریز)، 3، 10، 40-17.

بشارت، محمدعلی. صالحی، مریم. شاه‌محمدی، خدیجه. نادعلی، حسین و زبردست، عذرا. (1387). رابطه تاب‌آوری و سخت­کوشی با موفقیت ورزشی و سلامت روانی در ورزشکاران. روانشناسی معاصر،3، 2، 49-38.

بشارت، محمد و عباس پوردوپلانی، طاهره. (1389). رابطه راهبردهای فراشناختی و خلاقیت با تاب‌آوری در دانشجویان. روان‌شناسی اجتماعی (یافته‌های نو در روان‌شناسی)، 5، 14، 124-111.

بهادری خسروشاهی، جعفر و هاشمی نصرت‌آباد، تورج. (1390). رابطه امیدواری و تاب‌آوری با بهزیستی روان‌شناختی در دانشجویان. اندیشه و رفتار (روان‌شناسی کاربردی)، 6، 22،50 -41.

به پژوه، احمد و رمضانی، فریدون. (1384). بررسی رضایت زناشویی والدین کودکان کم‌توان ذهنی و کودکان عادی. مجله علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز،22، 4(پیاپی 45)، 81 -72.

ثنایی، باقر. (1378). مثلث سازی و مثلث‌های پاتولوژیک در مشاوره خانواده. مجموعه مقالات همایش سراسر مشاوره، تهران: سازمان بهزیستی.

جعفری، اصغر. ثنایی ذاکر، باقر. پاشاشریفی، حسن و کرمی، ابوالفضل. (1389). مقایسه اثربخشی رویکردهای ارتباطی ستیر و تجربی ویته کر در کاهش وقوع طلاق در زوج‌های متعارض در آستانه طلاق. فصلنامه تازه‌ها و پژوهش‌های مشاوره، 9،34،47-25.

جعفری، عیسی. اسکندری، حسین. سهرابی، فرامرز و دلاور، علی. (1388). اثربخشی آموزش مهارت‌های مقابله‌ای مبتنی بر مدل مارلات در پیشگیری از عود و افزایش تاب‌آوری در افراد وابسته به مواد. فراسوی مدیریت، 1، 3، 87 -77...

...

دانلود فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پزوهش بهزیستی روان شناختی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
فصل دوم مبانی نظری و پیشینه پزوهش بهزیستی روان شناختی ,

تاريخ : 21 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
پیشینه پزوهش و مبانی نظری افسردگی (فصل دو)

پیشینه پزوهش و مبانی نظری افسردگی (فصل دو)

دانلود پیشینه پزوهش و مبانی نظری افسردگی (فصل دو)

پیشینه پزوهش و مبانی نظری افسردگی (فصل دو)
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

پیشینه پزوهش و مبانی نظری افسردگی (فصل دو)

در 24صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

مبانی نظری افسردگی

مقدمه

ارتباط میان تن و روان از زمان های دور یعنی از 10000 سال پیش از میلاد مورد توجه بوده است. یکی از عواملی که بر سلامت روانی تأثیر می گذارد، بستری شدن در بیمارستان می باشد که به علت تغییر در الگوی معمول زندگی واکنش های گوناگونی را به دنبال دارد. گاهی بستری شدن، می تواند سبب افزایش
واکنش های روانی فرد شود. افسردگی و اضطراب از شایع ترین اختلال های روانی هستند که افراد و جوامع را در سرتاسر جهان تحت تأثیر قرار می دهند. بررسی های گوناگون درباره میزان شیوع افسردگی و اضطراب برآورده های متفاوتی را از میزان شیوع این اختلال ها ارائه نموده است. برخی از بررسی ها میزان شیوع افسردگی را در طول عمر افراد حدود 25-10درصد گزارش کرده اند( کاپلان، سادوک،1994).

 گروه دیگری میزان شیوع افسردگی را در مردان 16-6/2درصد و در زنان 24-7/6درصد گزارش نموده اند ( بروکینگ[1]، ریتر[2] و توماس[3]، 1992). هم چنین میزان شیوع اضطراب و افسردگی در سطح جامعه به ترتیب18-14درصد و میزان شیوع اضطراب و افسردگی در مراجعین مراکز اورژانس 9-7 درصدگزارش شده است( سارتوریوس[4]،1993).

میزان شیوع نقطه ای افسردگی در ایران،7/53-87/11درصد می باشد. زنان با شیوع 5/30درصد بیش از مردان با شیوع 2/19درصد دچار اختلال های اضطرابی می شوند( کاپلان، سادوک،1994).

در ایران نیز مطالعاتی در زمینه شیوع افسردگی در نوجوانان انجام شده است. نتایج به دست آمده از (شجاعی زاده و رضا فیانیانی، 1380) که با استفاده از مقیاس افسردگی زونگ بر روی 24 دانش آموز مقطع پیش دانشگاهی شهر کازرون به عمل آمد، نشان داد که 8/28 درصد از این دانش آموزان دارای افسردگی خفیف، 6/9 در صد دارای افسردگی متوسط،3/3 درصد دارای افسردگی شدید و 3/1 درصد دارای افسردگی عمیق بودند. اگر چه تخمین حاصل از این داده ها دامنة وسیعی را در بر می گیرد، اما به هر حال افسردگی در کودکان و نوجوانان یک معضل بهداشت روانی مهم است که در حال گسترش و شیوع است. این در حالی است که تلاش های صورت گرفته با درمان این مشکل متناسب نبوده است.(علاقه بندراد و فرهی،1380).

عوامل بی شماری با شروع، مدت و عود افسردگی زودرس، در ارتباط هستند. از جملة این عوامل، می توان از شاخص های جمعیت شناختی مانند سن، جنس و وضعیت اقتصادی- اجتماعی نام برد(دانش منفرد،1380). به نظر می رسد تفاوت های مربوط به جنس در میزان شیوع افسردگی مؤثر باشند.

دختران در نوجوانی از استعداد بیشتر برای ابتلا به اختلالات خلقی و افسرده گون برخوردارند. بررسی های اخیر نشان می دهد که احتمال ابتلا زنان به افسردگی دو برابر مردان است. هم چنین میزان وقوع افسردگی در دختران در مقایسه با پسران تقریباً دو به یک است. ممکن است این تفاوت ناشی از عوامل چندگانة زیستی، روانی، اجتماعی و شناختی باشد.

شرایط سخت اقتصادی نیز تأثیر خود را از طریق خلق و رفتار تحریک پذیر و افسرده در والدین، و در نتیجه ایجاد استرس در فرزندان اعمال می کند. در چنین شرایطی تعاملات منفی والد- فرزند به با احساس افسردگی، انزوا و تنهایی بیشتر فرزندان همراه می شود (لیمپرس،کلارک[5]،1997). شرایط محیطی آزارنده و مزمن در زندگی مانند فقر می تواند بر احساس افراد در خصوص خود، دنیا و آینده شان تأثیر بگذارد(جوربر،فلاین[6]،2001).

صرع یکی از شایع ترین بیماری های نورولوژیک مزمن و یکی از مشکلات مهم سلامت، در کشورهای در حال توسعه می باشد، که شیوع آن به 7/5 درصد می رسد و میزان بروز آن در اولین دهه زندگی در بیشترین حد خود می باشد(بیشوپ و بج[7]،2006). تحقیق های به عمل آمده نشان داده است که افراد مبتلا به صرع برای ابتلا به مشکل های رفتاری و عاطفی مانند افسردگی، اضطراب، وسواس و اضطراب اجتماعی و هم چنین اختلالات توجهی و یادگیری در معرض خطر بالایی قرار دارند.

طبیعت غیر قابل پیش بینی و سیر مزمن صرع می تواند عملکرد جسمی- اجتماعی و روانی بیمار را تحت تأثیر قرار دهد.ازس طرف دیگر نگرش و عقاید افراد مبتلا به صرع در مورد بیماری شان بر قدرت سازگاری و کیفیت زندگی آن ها مؤثر است. نگرش های اجتماعی، انگ ها و تبعیض های ایجاد شده در مورد بیماران مصروع که اغلب ریشه در اطلاعات نا کافی و نادرست از بیماری صرع دارد می تواند از خود بیماری مخرب تر باشد(شفیق و تنویر،1387).

بیماران مصروع عنوان می کنند، انگ و پاسخ های پیش قضاوت شده از سوی دیگران در مورد بیماری شان یکی از چالش های آن ها است. به خوبی مشخص گردیده که آگاهی داشتن از بیماری، عملی حیاتی در قابلیت مدارای موفقیت آمیز با بیماری صرع می باشد.

نتایج برخی از پژوهش ها نشان می دهد که شیوع علائم افسردگی و اضطراب درافراد مصروع بالا می باشد. با این حال نشان داده شده است که هر چه میزان آگاهی  بیماران از ماهیت بیماری بیشتر باشد آن ها از سلامت بهتری برخوردارند.

 

 

2-2-تعریف افسردگی

افسردگی بیماری جسمی وروانی شایع عصر ماست. و در تمامی جهان روندی فزاینده دارد. این در حالی است که حدود نیمی از مبتلایان به افسردگی یا از بیماری خود بی خبرند یا بیماری آن ها چیزی دیگر، تشخیص داده شده است. افسردگی‌ عبارت‌ است‌، از احساس‌ غم‌، دلسردی‌، یا ناامیدی‌ به‌ مدت‌ حداقل‌ 2 هفته‌ در اغلب‌ روزها و‌ ساعات‌ روز. افسردگی یک بیماری اختصاصی نیست بلکه در تمام سنین و همه نژادها، هم در زنان و هم مردان ظاهر می شود .افسردگی بیماری منفردی نیست بلکه انواع گوناگون دارد به طوری که در بعضی افراد به صورت هایی ظاهر می شود که معمولاً آن را افسردگی نمی دانیم.

 


1.Brooking

2.Ritter

3Thomas

4.Sartorious

1.Lempers&Clark.Lempers

2.Gorber&Flyn

3.Bishop,M & Boag,E.M...

...

منابع فارسی

احمدی،جمشید(1372). بررسی میزان افسردگی در دانشجویان دانشگاه شیراز مجله دانشجو و پژوهش.شماره دوم، ص2-4

برنز، دیوید(1989). شناخت درمانی افسردگی. ترجمه، مهدی قراچه داغی(1368).تهران:خانم11ک0

پاول و لیندزی(1999). تشخیص و درمان اختلالات روانی بزرگسالان در روان شناسی بالینی. ترجمه محمدرضا نیکو و هامایک آوادیس یانس(1379). تهران: سخن

پورشهباز،عباس(1372).مقایسه روان سازه های مربوط به عود بیماران افسرده، باسابقه عود، بدون عود در افراد بهنجار.فصلنامه،افسردگی اساسی،دوره12،شماره2.

حنا سابزاده اصفهانی، مریم(1378) بررسی کارایی درمان شناختی رفتاری روی نگرهای ناسالم و علایم افسردگی در نوجوانان مبتلا به اختلالات افسردگی( مطالعه تک موردی). پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، تهران: انستیتو روانپزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران.

خاکی،ناصر(1379).کارشناسی ارشد،دانشگاه تربیت معلم،دانشکده علوم تربیتی.

دانش منفرد، فاطمه(1380). بررسی ارتباط نگرش های ناکار آمد و بروز نشانه های افسردگی در نوجوانان شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی تهران: انستیتو روان پزشکی، تهران: دانشگاه علوم پزشکی ایران...

...

دانلود پیشینه پزوهش و مبانی نظری افسردگی (فصل دو)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پیشینه پزوهش و مبانی نظری افسردگی (فصل دو) ,

تاريخ : 21 بهمن 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
پیشینه پزوهش و مبانی نظری افسردگی (فصل دو)

پیشینه پزوهش و مبانی نظری افسردگی (فصل دو)

دانلود پیشینه پزوهش و مبانی نظری افسردگی (فصل دو)

پیشینه پزوهش و مبانی نظری افسردگی (فصل دو)
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل doc
حجم فایل 41 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

پیشینه پزوهش و مبانی نظری افسردگی (فصل دو)

در 24صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

مبانی نظری افسردگی

مقدمه

ارتباط میان تن و روان از زمان های دور یعنی از 10000 سال پیش از میلاد مورد توجه بوده است. یکی از عواملی که بر سلامت روانی تأثیر می گذارد، بستری شدن در بیمارستان می باشد که به علت تغییر در الگوی معمول زندگی واکنش های گوناگونی را به دنبال دارد. گاهی بستری شدن، می تواند سبب افزایش
واکنش های روانی فرد شود. افسردگی و اضطراب از شایع ترین اختلال های روانی هستند که افراد و جوامع را در سرتاسر جهان تحت تأثیر قرار می دهند. بررسی های گوناگون درباره میزان شیوع افسردگی و اضطراب برآورده های متفاوتی را از میزان شیوع این اختلال ها ارائه نموده است. برخی از بررسی ها میزان شیوع افسردگی را در طول عمر افراد حدود 25-10درصد گزارش کرده اند( کاپلان، سادوک،1994).

 گروه دیگری میزان شیوع افسردگی را در مردان 16-6/2درصد و در زنان 24-7/6درصد گزارش نموده اند ( بروکینگ[1]، ریتر[2] و توماس[3]، 1992). هم چنین میزان شیوع اضطراب و افسردگی در سطح جامعه به ترتیب18-14درصد و میزان شیوع اضطراب و افسردگی در مراجعین مراکز اورژانس 9-7 درصدگزارش شده است( سارتوریوس[4]،1993).

میزان شیوع نقطه ای افسردگی در ایران،7/53-87/11درصد می باشد. زنان با شیوع 5/30درصد بیش از مردان با شیوع 2/19درصد دچار اختلال های اضطرابی می شوند( کاپلان، سادوک،1994).

در ایران نیز مطالعاتی در زمینه شیوع افسردگی در نوجوانان انجام شده است. نتایج به دست آمده از (شجاعی زاده و رضا فیانیانی، 1380) که با استفاده از مقیاس افسردگی زونگ بر روی 24 دانش آموز مقطع پیش دانشگاهی شهر کازرون به عمل آمد، نشان داد که 8/28 درصد از این دانش آموزان دارای افسردگی خفیف، 6/9 در صد دارای افسردگی متوسط،3/3 درصد دارای افسردگی شدید و 3/1 درصد دارای افسردگی عمیق بودند. اگر چه تخمین حاصل از این داده ها دامنة وسیعی را در بر می گیرد، اما به هر حال افسردگی در کودکان و نوجوانان یک معضل بهداشت روانی مهم است که در حال گسترش و شیوع است. این در حالی است که تلاش های صورت گرفته با درمان این مشکل متناسب نبوده است.(علاقه بندراد و فرهی،1380).

عوامل بی شماری با شروع، مدت و عود افسردگی زودرس، در ارتباط هستند. از جملة این عوامل، می توان از شاخص های جمعیت شناختی مانند سن، جنس و وضعیت اقتصادی- اجتماعی نام برد(دانش منفرد،1380). به نظر می رسد تفاوت های مربوط به جنس در میزان شیوع افسردگی مؤثر باشند.

دختران در نوجوانی از استعداد بیشتر برای ابتلا به اختلالات خلقی و افسرده گون برخوردارند. بررسی های اخیر نشان می دهد که احتمال ابتلا زنان به افسردگی دو برابر مردان است. هم چنین میزان وقوع افسردگی در دختران در مقایسه با پسران تقریباً دو به یک است. ممکن است این تفاوت ناشی از عوامل چندگانة زیستی، روانی، اجتماعی و شناختی باشد.

شرایط سخت اقتصادی نیز تأثیر خود را از طریق خلق و رفتار تحریک پذیر و افسرده در والدین، و در نتیجه ایجاد استرس در فرزندان اعمال می کند. در چنین شرایطی تعاملات منفی والد- فرزند به با احساس افسردگی، انزوا و تنهایی بیشتر فرزندان همراه می شود (لیمپرس،کلارک[5]،1997). شرایط محیطی آزارنده و مزمن در زندگی مانند فقر می تواند بر احساس افراد در خصوص خود، دنیا و آینده شان تأثیر بگذارد(جوربر،فلاین[6]،2001).

صرع یکی از شایع ترین بیماری های نورولوژیک مزمن و یکی از مشکلات مهم سلامت، در کشورهای در حال توسعه می باشد، که شیوع آن به 7/5 درصد می رسد و میزان بروز آن در اولین دهه زندگی در بیشترین حد خود می باشد(بیشوپ و بج[7]،2006). تحقیق های به عمل آمده نشان داده است که افراد مبتلا به صرع برای ابتلا به مشکل های رفتاری و عاطفی مانند افسردگی، اضطراب، وسواس و اضطراب اجتماعی و هم چنین اختلالات توجهی و یادگیری در معرض خطر بالایی قرار دارند.

طبیعت غیر قابل پیش بینی و سیر مزمن صرع می تواند عملکرد جسمی- اجتماعی و روانی بیمار را تحت تأثیر قرار دهد.ازس طرف دیگر نگرش و عقاید افراد مبتلا به صرع در مورد بیماری شان بر قدرت سازگاری و کیفیت زندگی آن ها مؤثر است. نگرش های اجتماعی، انگ ها و تبعیض های ایجاد شده در مورد بیماران مصروع که اغلب ریشه در اطلاعات نا کافی و نادرست از بیماری صرع دارد می تواند از خود بیماری مخرب تر باشد(شفیق و تنویر،1387).

بیماران مصروع عنوان می کنند، انگ و پاسخ های پیش قضاوت شده از سوی دیگران در مورد بیماری شان یکی از چالش های آن ها است. به خوبی مشخص گردیده که آگاهی داشتن از بیماری، عملی حیاتی در قابلیت مدارای موفقیت آمیز با بیماری صرع می باشد.

نتایج برخی از پژوهش ها نشان می دهد که شیوع علائم افسردگی و اضطراب درافراد مصروع بالا می باشد. با این حال نشان داده شده است که هر چه میزان آگاهی  بیماران از ماهیت بیماری بیشتر باشد آن ها از سلامت بهتری برخوردارند.

 

 

2-2-تعریف افسردگی

افسردگی بیماری جسمی وروانی شایع عصر ماست. و در تمامی جهان روندی فزاینده دارد. این در حالی است که حدود نیمی از مبتلایان به افسردگی یا از بیماری خود بی خبرند یا بیماری آن ها چیزی دیگر، تشخیص داده شده است. افسردگی‌ عبارت‌ است‌، از احساس‌ غم‌، دلسردی‌، یا ناامیدی‌ به‌ مدت‌ حداقل‌ 2 هفته‌ در اغلب‌ روزها و‌ ساعات‌ روز. افسردگی یک بیماری اختصاصی نیست بلکه در تمام سنین و همه نژادها، هم در زنان و هم مردان ظاهر می شود .افسردگی بیماری منفردی نیست بلکه انواع گوناگون دارد به طوری که در بعضی افراد به صورت هایی ظاهر می شود که معمولاً آن را افسردگی نمی دانیم.

 


1.Brooking

2.Ritter

3Thomas

4.Sartorious

1.Lempers&Clark.Lempers

2.Gorber&Flyn

3.Bishop,M & Boag,E.M...

...

منابع فارسی

احمدی،جمشید(1372). بررسی میزان افسردگی در دانشجویان دانشگاه شیراز مجله دانشجو و پژوهش.شماره دوم، ص2-4

برنز، دیوید(1989). شناخت درمانی افسردگی. ترجمه، مهدی قراچه داغی(1368).تهران:خانم11ک0

پاول و لیندزی(1999). تشخیص و درمان اختلالات روانی بزرگسالان در روان شناسی بالینی. ترجمه محمدرضا نیکو و هامایک آوادیس یانس(1379). تهران: سخن

پورشهباز،عباس(1372).مقایسه روان سازه های مربوط به عود بیماران افسرده، باسابقه عود، بدون عود در افراد بهنجار.فصلنامه،افسردگی اساسی،دوره12،شماره2.

حنا سابزاده اصفهانی، مریم(1378) بررسی کارایی درمان شناختی رفتاری روی نگرهای ناسالم و علایم افسردگی در نوجوانان مبتلا به اختلالات افسردگی( مطالعه تک موردی). پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی، تهران: انستیتو روانپزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی ایران.

خاکی،ناصر(1379).کارشناسی ارشد،دانشگاه تربیت معلم،دانشکده علوم تربیتی.

دانش منفرد، فاطمه(1380). بررسی ارتباط نگرش های ناکار آمد و بروز نشانه های افسردگی در نوجوانان شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی تهران: انستیتو روان پزشکی، تهران: دانشگاه علوم پزشکی ایران...

...

دانلود پیشینه پزوهش و مبانی نظری افسردگی (فصل دو)






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پیشینه پزوهش و مبانی نظری افسردگی (فصل دو) ,

<-BloTitle->
<-BloText->