خريد بک لينک
خريد سکه ساکر
خرید گیفت کارت
کپسول آتش نشانی
کولرگازی ارزان
تبلیغات در شبکه های اجتماعی
کولرگازی
طراحی لوگو
آموزش زبان انگلیسی
کولرگازی
خرید پیج اینستاگرام
ساخت استخر
فلنج
تحقیقات دانشجویی
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : 26 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پژوهش قابلیت­های سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش قابلیت­های سازمانی

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش قابلیت­های سازمانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش قابلیت­های سازمانی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 81 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 46

مبانی نظری و پیشینه پژوهش قابلیت­های سازمانی

در 46 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

قابلیت­های سازمانی

در دو دهه اخیر با رشد رقابت میان سازمان­ها، نگاه­های جدید در حوزه علوم مدیریت و کسب و کار شکل گرفته است که به دنبال شناسایی ریشه­های موفقیت سازمان­ها در شرایط سخت رقابتی هستند. توجه به قابلیت­های سازمانی یکی از زاییده این دیدگاه می باشد. با مطالعه رقابت در عرضه بازارها در دهه­های اخیر، از جمله موارد کلیدی که همواره مورد توجه بسیاری از دانشمندان حوزه استراتژی بوده است، قابلیت­های سازمان به­خصوص قابلیت­های کلیدی سازمان هستند که به عنوان شالوده مزیت­های رقابتی سازمان­ها مطرح می­شوند. مفهوم قابلیت­های سازمانی، مفهومی وسیع و بسیط است که ابعاد و وجهه­های گوناگونی داشته و از دیدگاه­های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته است (اسکرینگ تنا و بو لوسار[1]، 2005؛ ادگار و لاکود[2]، 2008).

به نظر می­رسد نگاه دقیق و ریزبینانه به قابلیت­های سازمانی با شکل­گیری و مطرح شدن اصلاح قابلیت­های کلیدی سازمان آغاز گردید (والش و لینتون[3]، 2001). قابلیت­های کلیدی سازمان اغلب به عنوان پایه­ای برای رقابت پذیر بودن سازمان­ها و ایجاد مزیت رقابتی مورد مطالعه قرار می­گیرد. با گسترش مطالعات در این حوزه، دیگر توجه تنها به قابلیت­های کلیدی سازمان که به­طور مستقیم سازنده مزیت­های رقابتی هستند، نبوده و سایر قابلیت­های سازمانی که صرفاً به توانمند شدن سازمان در رسیدن به هدفی غیر از مزیت رقابتی منجر شوند، نیز مورد مداقه قرار گرفته اند. از آنجاییکه این قابلیت­ها منجر به مزیت رقابتی می­گردند، لازم است تا قبل از بررسی قابلیت­های سازمانی، اشاراتی مختصر به مزیت رقابتی و تئوری­های مطرح شده در آن­ها داشته باشیم.

2-3-1. مزیت رقابتی

مزیترقابتی،وضعیتیاستکهیکبنگاهراقادرمیسازدباکاراییبالاتروبه­کارگیریروش­هایبرتر،محصولراباکیفیتبالاترعرضهنمایدودررقابتبارقبا سودبیش­تریرابرایبنگاهفراهمآورد. یکواحداقتصادیزمانیدارایمزیترقابتی استکهبتواندبهدلایلخاصکهناشیازویژگی­هایآنواحداست (مانندوضعیت مکانی،فناوری،پرسنلیو...)بهطورپیوستهتولیداتخودرانسبت بهرقبایشباهزینه پایین­تروکیفیتبالاترعرضهکند (رودساز و همکاران، 1391). مزیترقابتیارزش­هایقابلارائهشرکتبرایمشتریاناستبهنحویکهاینارزش­هاازهزینه­هایمشتریبالاتراست (پورتر[4]، 2008، ص 15). مزیت رقابتی تمایز در ویژگی­ها یا ابعاد هر شرکتی است که آن را قادر به ارائه خدمات بهتر از رقبا به مشتریان می­کند (هائو[5]، 1999). بر اساس تعریفی دیگر، مزیت رقابتی به­عنوان ارزشی شناخته می­شود که سازمان به مشتریان خود عرضه می­دارند به نحوی که در آن مقطع زمانی این ارزش توسط رقبای بالقوه و بالفعل عرضه نمی­شود (رودریگرز و همکاران، 2002).

بر اساس تعاریف مطرح شده برای مزیت رقابتی می­توان گفت که مزیت رقابتی ارتباط مستقیمی با ارزش­های مشتری دارد به نحوی که در یک طیف مقایسه ای، هر اندازه ارزش­های عرضه شده یک سازمان به ارزش­های مورد نظر مشتری نزدیک­تر باشد، می­توان گفت که سازمان نسبت به رقبای خود در یک یا چند معیار رقابتی دارای برتری و مزیت است. موضوع اساسی در رابطه با مزیت رقابتی، ایجاد یا کسب آن از طریق تلفیق موثر منابع محیطی  و سازمانی با استفاده از قابلیت­های ذهنی و فکری سازمان و همچنین چگونگی حفظ آن از طریق برنامه­های سازمان است. در مورد مزیت رقابتی، سه دیدگاه شامل دیدگاه محیطی، دیدگاه عوامل درون سازمانی، و دیدگاه هوشمندی رقابتی مطرح شده است. دیدگاه محیطی، عوامل محیطی را عوامل مسلط و تعیین کننده مزیت رقابتی می­دانند. بر اساس نظر پورتر، که از پیروان دیدگاه محیطی در مزیت رقابتی است، واحد اصلی برای تجزیه و تحلیل صنعت است. در این راستا وی اعتقاد دارد که سودآوری شرکت­ها به جذابیت صنعت و موقعیت نسبی شرکت در صنعت بستگی دارد. طبق مدل وی، اگر استراتژی سبب شود که سازمان فعالیت­های خود را متفاوت و متمایز از رقبا انجام دهد، در آن صورت، شایستگی­های محوری امکان انتخاب تنوع و تمایز را تسهیل نموده و در نتیجه سبب کسب مزیت رقابتی برای سازمان می­شود (دیتونی و تونچیا[6]، 2003).

 


[1] -Escrig-Tena & Bou-Llusar

2-Edgar & Lockwood

3-Walsh & Linton

1 -Porter

[5] -Hao

3-DeToni & Tonchia

...

5. پیشینه پژوهش

در این بخش پیشینه پژوهش­های ایرانی و خارجی موجود در زمینه سیستم­های اطلاعاتی و قابلیت­های سازمانی به ترتیب سال بررسی شده است.

2-5-1. پیشینه خارجی

چن[1] (2012)، به بررسی هم افزایی منابع فناوری اطلاعات در قابلیت­های سازمانی و عملکرد سازمانی پرداخت و نتیجه گرفت که سرمایه گذاری در فناوری­هایی چون سیستم­های اطلاعات، بر عملکرد شرکت، قابلیت­های سازمان و مزیت رقابتی شرکت تاثیرگذار هستند. او از دیدگاه منبع محور به این موضوع پرداخته است و بیان کرده است که این قابلیت­های نقش مهمی در بکارگیری استراتژی­های کسب و کار دارد که در نیازهای مشتریان منعکس می­شود.

پارک و همکارانش[2] (2012)، در پژوهششان با عنوان قابلیت­های سازمانی و ادغام فناوری اطلاعات برای دستیابی به مزیت رقابتی بیان کردند که در جامعه متلاطم امروزی، ادغام شبکه­های اطلاعاتی با استفاده از قابلیت­های سازمانی بین شرکت­ها، باعث می­شود تا نزیت­های رقابتی در بازار جهانی برای آن شرکت­ها ایجاد شود.

گویال[3] (2011)، در پژوهش خود با عنوان رویکردهای توسعه سیستم­های اطلاعاتی، بیان کرده است که سیستم­های اطلاعاتی در مقیاس بزرگ جهانی توسط کسب و کارهای کوچک و متوسط گسترش یافته اند اما بسیاری از کسب و کارها منابع کافی برای برقراری استانداردهای توسعه این سیستم­ها در اختیار ندارند.

هانگ و همکاران[4]  (2010)، در پژوهش خود به بررسی چگونگی ایجاد قابلیت­های سازمان از طریق همراستا کردن فرآیندها و ایجاد فربهنگ یادگیری سازمانی در شرکت­های تایوانی پرداختند و نتیجه گرفتند که فرهنگ یادگیری سازمانی از طریق قابلیت­های سازمانی بر عملکرد سازمان تاثیر می­گذارد و همچنین همراستا کردن فرآیندها بطور مستقیم و غیر مستقیم بر عملکرد نیز تاثیرگذار هستند.

انگری و میگیرو[5] (2010)، در پژوهششان با عنوان انطباق تکنولوژی­های سیستم ارتباطی و اطلاعاتی در کسب و کارهای کوچک و متوسط، نتیجه گرفتند که پذیریفتن این سیستم­ها برای افزایش رقابت­پذیر بودنشان، ضروری است. علاوه بر این، استفاده از اینگونه سیستم­ها در کسب و کارهای کوچک و متوسط، دسترسی به بازارهای بین المللی را برای آن­ها تسهیل می­نماید.

هانگ و همکاران (2009)، در پژوهششان با توجه به تحقیقات قبلی در رابطه با قابلیت­های سازمان بیان می­کنند که همراستا کردن فرآیندها، مدیرت دانش، و عملکرد سازمانی به طور خاص در شرایط آشفتگی محیطی در ارتباط با یکدیگر عمل می­کنند.  همچنین بیان کردند که از آنجاییکه فرآیند مدیریت دانش، یادگیری و دانش را مدیریت می­کند، بنابراین مبنایی برای ارتقای قابلیت سازمان و متعاقبا عملکرد شرکت فراهم می­سازد.

لیو[6] (2008)، در پژوهشی تحت عنوان چگونه شرکت­های چینی مزیت رقابتی را از طریق به­کارگیری سیستم­های اطلاعاتی بالا می برند، بیان کرد که ترکیب توازن استراتژیک و قابلیت­های پویا به شرکت­ها کمک خواهد کرد تا به قابلیت­هایی برای اجرای سیستم اطلاعات موسسه دست یابند و راهبردهایی را برای طرح ریزی فرآیندهای مدیریتیی فراهم آورند تا بدین وسیله نرخ موفقیت اجرای سیستم اطلاعات موسسه افزایش یابد و وضعیت رقابت بهبود پیدا کند.


1 - Chen

[2] -Park et al

[3] -Goyal

4 - Hung et al

5 -Ongori & Migiro

[6] -Lu

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش قابلیت­های سازمانی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه پژوهش قابلیت­های سازمانی ,

تاريخ : 26 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری هوش بازاریابی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش بازاریابی

دانلود مبانی نظری هوش بازاریابی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش بازاریابی
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 111 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 61

مبانی نظری و پیشینه پژوهش هوش بازاریابی

در 61 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

هوش بازاریابی

مفهوم هوش به عنوان قسمتی از استراتژی بازاریابی با افزایش قدرت رقابتی شركت وپردازش برنامه‌های استراتژیك آن، به مفاهیم بازاریابی اضافه شده است (جوهری و استفنز، 2006: 61).

هوش بازاریابی هنری است كه سازمانهای مختلف به آن احتیاج دارند. دستیابی به هوش بازاریابی تنها با استفاده همزمان از علم و هنر میسر است. هوش نه تنها قابلیت فردی، بلكهقابلیتی سازمانی است كه از محیط سازمان كسب می‌شود. هوش بازاریابی، آمیخته ای از سهمقوله فرد، سازمان و محیط(همان منبع).

تاكنون تعاریف مختلفی از هوش بازاریابی ارائه شده است؛ ازجمله آن، تعریف كاتلر ازهوش بازاریابی است: اطلاعات هر روزه در مورد تغییرات در محیط بازاریابی كه مدیران درآماده سازی و تطبیق برنامه های بازاریابی كمك می‌كند.(پری پوراس و همكاران[1]، 2005)

آقای جافه(به عنوان كسی كه بیشترین فعالیت را در این بحث انجام داده است) هوش بازاریابیرا جمع‌آوری اطلاعات از محیط بیرون و مجموعه فعالیتهای درون شركت می‌داند (سانگ وجف، 2009).

به نظر نویسندگان با توجه به مفهومی كه در واژه هوش وجود دارد، هوش بازاریابی یكتوانایی در فرد یا سازمان است كه به مدیران ارشد برای دستیابی به استراتژی، برنامه، هدف و یاحتی چشم انداز سازمان كمك شایانی می‌كند، در واقع سیستم هوش بازاریابی مشخص می‌كند كه چه نوع هوشی مورد نیاز است و آن را از محیط دریافت می‌كند و در اختیار سازمانقرار می‌دهد(تان واحمد[2]، 1999)

در مقالات و كتب مختلف، هوش در سه حوزه مطرح می‌شود: هوش بازاریابی، هوش رقباو هوش كسب و كار. باید دقت داشت كه هوش بازاریابی چیزی فراتر از هوش رقبا و كسب وكار است؛ اما در بعضی از مطالعات این سه به صورت یك سیكل نشان داده می‌شود. این بدینمعناست كه این سه می‌توانند لازم و ملزوم یكدیگر باشند(رایت، 2006)

بسیاری از اطلاعاتهوش رقبا، می‌تواند در هوش بازاریابی استفاده شود تا به عنوان یك ورودی برای آن، بتوانیك پروسه پویای طراحی بازار را تدوین كرد . بنابراین هوش بازاریابی می‌تواند شاملاطلاعات مربوط به محیط كلان، محیط بازار، مشتریان، رقبا و عملكرد گذشته یك سازماندرباره آمیخته بازاریابی باشد(بارتلت، گشال و كاتلر، 2001).

هوش بازاریابی را می‌توان از منابع مختلفی ازجمله مجلات، نشریات بازرگانی، صحبت بامشتریان، تامین‌كنندگان و توزیع‌كنندگان، همچنین با صحبت با مدیران دیگر شركتها كسبكرد(كالف و رایت، 2008)

2-2-4-1.مشخصات هوش بازاریابی

با توجه به مباحث عنوان شده و درجه اهمیت هوش بازاریابی برای سازمان، به منظوراجرای موفقیت آمیز و استفاده صحیح از این مفهوم، ابتدا باید مشخصات و ویژگی های هوشبازاریابی شناخته شود. این مشخصات عبارتند از:

ارتباط داشتن[3]: هوش باید برای تصمیم گیرندگان اصلی اطلاعات مهم مربوط به موقعیترا بدهد و از ارائه اطلاعات نامرتبط و اطلاعاتی كه اهمیت كمی دارند، اجتناب كند.

قابل استفاده[4] بودن: هوش باید در قالبی مناسب، قابل درك و قابل استفاده برای مدیرانباشد تا در آنها انگیزه لازم را ایجادكند و اطلاعات را بگونه ای ارائه كند تا مدیران قادر بهاستفاده از آن در حوزه های مختلف باشند. ...

...


[1]. Priporas & et al

[2]. Tan & Ahmed

[3]. Relevant

[4]. Usable

...

 

2-2-8. خلق و تبادل اطلاعات

2-2-8-1.خلق اطلاعات

نقطه شروع بازارگرایی جمع‌آوری اطلاعات بازار است. اگرچه اطلاعات بازار مربوط به ترجیحات و نیازهای مشتریان است، اما بررسی تأثیر عوامل بیرونی مانند قوانین دولتی و... بر روی این نیازها را نیز شامل می‌شود. فعالیتهای مربوط به تجسس‌های محیطی نیز بخشی از اطلاعات بازار است، نکته مهمی که باید در جمع‌آوری اطلاعات به آن توجه داشت، این است که در هنگام جمع‌آوری اطلاعات علاوه بر نیازهای فعلی باید به نیازهای آتی مشتریان نیز توجه کرد. پیش‌بینی نیازهای مشتریان امری حیاتی است. زیرا پیشنهادیک محصول جدید اغلب به سالها زمان نیاز دارد.اطلاعات بازار ممکن است از راههای رسمی و یا غیر رسمی (مانند بحث‌های غیر رسمی باشرکای تجاری) حاصل شود. اطلاعات اساسی دسته اول و منابع مشاوره‌ای دست دوم به ترتیب راههای رسمی و غیررسمی هستند. این مکانیزم‌ها شامل جلسات گفتگو با مشتریان و شرکای تجاری (مانند توزیع‌کنندگان)، آنالیز گزارشهای فروش، تجزیه و تحلیل اطلاعات پایگاه‌های جهانی در مورد مشتریان، تحقیقات بازار شامل بررسی نگرشهای مشتریان ونتایج فروش در بازار تست است.

2-2-8-2.توزیع وتبادل اطلاعات

مطالعات نشان می‌دهد پاسخگویی موثر به نیازهای مشتریان نیازمند مشارکت واقعی همه واحدهای موجود در سازمان است. بسیاری از مدیران معتقدند که برای تطبیق با نیازهای بازار، اطلاعات بازار باید در سازمان توزیع شود. این امر وظیفه اصلی واحد بازاریابی است که اطلاعات حاصل از بازار را بین واحدهای مختلف توزیع کند. انتشار موثر اطلاعات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرایک پایه مشترک برای اقدام هماهنگ کلیه واحدها فراهم می‌سازد. رویه توزیع و انتشار رسمی اطلاعات بازار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، اما از طرفی در مصاحبه با مدیران مشاهده شد که صحبتها و اطلاعات غیررسمی هم نقش مهمی در گرایش سازمان به سمت مشتریان و نیازهایشان دارد. ...

...

 

-3.پیشینه تحقیقاتی

با توجه به جدید بودن مفهوم هوش بازاریابی در حوزه تحقیقات، در این زمینه در داخلكشور كارهای چندانی صورت نگرفته است، اما در ادامه، به بررسی تعدادی از تحقیقات انجام شده در داخل و خارج از كشور می‌پردازیم:

2-3-1.پیشینه تحقیقات خارجی

«گومزو فلشر»(2001) در پروژه ای تحقیقی با عنوان درك مدیران اجرایی از ارزش هوشبازاریابی، به دنبال آن هستند كه نشان دهند كه عوامل فردی، محیطی و سازمانی بر درك مدیران ازارزش هوش بازاریابی تاثیر مستقیم دارد و همچنین این ارزش بر عملكرد سازمان تاثیر دارد.

این تحقیق بر اساس پرسشنامه ای كه بین مدیران ارشد 352 شركت توزیع شده، تهیه شدهاست. پرسشنامه در سه بخش و به صورت زیر تدوین شده است:

بخش اول به صورت طیف لیكرت، بخش دوم شامل دو سوال تشریحی و قسمت آخر بهصورت آری/خیر طراحی شده است. محقق در اهداف این تحقیق، ادعا كرده است كه اولینتحقیقی است كه در زمینه عواملی كه بر درك مدیران از ارزش هوش بازاریابی تاثیر می‌گذارد، سخن گفته است. همچنین اولین تحقیقی است كه رابطه بین درك هوش بازاریابی و میزانعملكرد سازمان را بررسی می‌كند.

از نقاط قوت این تحقیق، دیدگاه جدیدش به هوش بازاریابی و استفاده از ابزارهای جمع‌آوری مناسب است. از نقاط ضعف آن می‌توان به محدود بودن تعداد نمونه و سوال هایپرسشنامه اشاره كرد. از آنجا كه در این تحقیق محقق عوامل فردی را نیز بررسی كرده است.

كارایانی(2006 ) در تحقیق خود با عنوان تأثیرات فرهنگ در خلق هوش بازاریابیازطریق اینترنت و ایجاد ارزش در سازمان هایB2B و با توجه به ارزش روزافزون اینترنت در شركتها، به بررسی راه های دستیابی به هوش بازاریابی از طریق اینترنت و بررسی ارتباط هوشكسب شده ازطریق اینترنت و ایجاد ارزش برای آن ومتغیرهایی چون ارتباطات با مشتری، نوآوری، بهرهوری و كارایی و میزان این ارتباطات می‌پردازد . این تحقیق از طریق اینترنتانجام شد و پرسشنامه های پاسخ داده شده، 240 مورد از شركتهای B2B از كشورهایاروپایی، كانادایی و آسیایی است. این شركت‌ها به صورت تصادفی از طریق جستجو از طریقسایت یاهو[1] انتخاب شده‌اند. نتایج این تحقیق با استفاده از فنون آماری مانند رگرسیون و آمارهو مدل معادله ساختاری به دست آمده است. یافته های این تحقیق شواهدی را ارائه كرده كه Tنشان می‌دهد اینترنت به عنوان یك شبكه كسب و كار مجازی به زندگی درون سازمان‌ها نفوذ كرده و فرصتهای فراوانی را پیش روی سازمان‌ها قرار داده است. همچنین مشخص كردهكه میزان ارزش سازمانها به این مقوله و فرهنگ سازمانی در این مقوله تاثیر بسزایی داشته است.نوع نمونه گیری و تجزیه و تحلیل آن و توجه به منبع مهم اینترنت از جمله نقاط قوت آن است.از نقاط ضعف آن، این است كه مشخص نشده كه چرا این متغیرها انتخاب شده، همچنینتعداد نمونه‌ها، با توجه به دامنه گسترده و مخاطبان آن، اندك است. ....


[1]. Yahoo

دانلود مبانی نظری هوش بازاریابی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری هوش بازاریابی ,

تاريخ : 26 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق حرفه ای

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق حرفه ای

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق حرفه ای

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق حرفه ای
دسته بندی مبانی و پیشینه نظری
فرمت فایل docx
حجم فایل 96 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق حرفه ای

در 60 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

اخلاق حرفه ای

رویکردهای عمده در فلسفه اخلاق

در اینجا می­توان به بیان انواع رویکردهای مطرح در فلسفه­ی اخلاق که عبارت­اند­از:  رویکرد وظیفه­گرایی، رویکرد نتیجه­گرایی، سودگرایی( لذت­گرا)، رویکرد فضیلت­گرا، اشاره کرد.

رویکرد وظیفه­گرایی

واژه وظیفه­گرایی[1] را نخستین بار، جرمی بنتام[2] در کتاب وظیفه­گرایی یا علم اخلاق، مطرح کرد. واژه انگلیسی  Deontologismترکیبی است از Deontoبه معنی «تکلیف» و «وظیفه» و Logos به معنای «شناخت» (موحدی، 1389: 165). نظریات مربوط به وظیفه­گرایی نظریاتی­اند که بدون توجه به نتایج افعال، آن­ها را ذاتاً خوب یا بد می­دانند. موضوعی که در این دسته از نظریه­های اخلاقی تأکید می­شود این است که همه ما وظایفی را بر عهده‌داریم که شامل اعمالی است که باید انجام دهیم و یا نباید انجام دهیم. این اعمال صرف‌نظر از پیامدی که دارند، بر عهده ما هستند. (فرانکنا، 1385 : 47-46 ). ...


[1]. Task-oriented

[2]. Geremy Bentam

...


2-1-3- دیدگاه صاحب نظران

نگاهی به این همه آراء و نظرات گوناگون، این دیدگاه را منطقی و موجه میسازد که اخلاق موضوعی است که با همه وقت و کوششی که در مطالعه آن بهکار رفته، درباره آن اختلاف عقیده بسیار بوده و هنوز هم هست. چنین تشتت در آرائی را میتوان به زمینههای اجتماعی و فرهنگی که خاستگاه چنین نظریاتی بودهاند، نسبت داد. شكّی نیست كه اخلاق، مفهومی وابسته به فرهنگ است و هر یك از این نظریهپردازان و صاحبان مكاتب اخلاقی  آگاهانه یا ناآگاهانه تحت تأثیر زمینههای فرهنگی زمانه، به نظرگاههای خاصی از مفهوم اخلاق دست‌یافته‌اند. از آنجایی که مفهوم اخلاق  توسط اندیشمندان دورههای زمانی مختلف و از زوایای مختلف مورد بحث قرارگرفته است، محقق برای تبیین نظرات اندیشمندان در حوزه‌ی اخلاق این نظرات را با توجه به حیطههای عمدهی فعالیت اندیشمندان (فیلسوفان، روانشناسان، جامعهشناسان و..) دستهبندی کرده است. در ادامه به بخشی از این نظریات از دیدگاه اندیشمندان اسلامی، فیلسوفان، روانشناسان و جامعهشناسان پرداخته خواهد شد.

2-1-3-1-  اندیشمندان اسلامی

2-1-3-1-1-  ابوحامد محمد غزالی (450-505ق)

غزالی از جمله اندیشمندانی است که به سرشت پاک آدمی اعتقاد  دارد. او بر این باور است که با تربیت و تهذیب اخلاق، آدمی به کمال می رسد. وی نمونه کامل اخلاق را در وجود پیامبر اکرم (ص) نشان میدهد که این خود تردیدی در مبنای اسلامی فکر او باقی نمیگذارد؛ چنانچه اندیشه عشق الهی محبت هم، که نزد وی به زبان علمای اخلاق«خیر اعلی تلقی میشود، به تعلیم اخلاقی بیشتر رنگ تصوف میبخشد تا رنگ فلسفی. در این صورت ادعایی گزاف خواهد بود که علم اخلاق وی را متأثر از ارسطو و حکمای پیشین بدانیم» (گروه نویسندگان،1372: 295). غزالی اخلاقیات را قابل تغییر و زوالپذیر میداند تا آنجا که مینویسد: اگر علم اخلاق و تعلیم و تربیت تغییرپذیر نبود، توصیهها و موعظه‌ها و تأدیب‌ها، کاری لغو و بیهوده بود و هرگز پیامبر(ص) نمیفرمود: اخلاق خود را نیکو گردانید. و چگونه میتوان تغییرپذیری را نسبت به انسان انکار کرد، با آنکه این امر در حیوانات امکانپذیر است (گروه نویسندگان:1372: 303).

2-1-3-1-2-  علامه سید محمدحسین طباطبایی(1281-1360ش)

علامه معتقد است كه ایمان و اخلاق رابطه متقابل با یكدیگر دارند، به‌ طوری‌ که ایمان به یگانگی آفریننده ازلی و ابدی این عالم كه هیچ‌ چیز از علم و احاطه او خارج نیست و قدرتش مقهور هیچ قدرتی نمیشود، پشتوانه اخلاقی بوده، و باعث پایداری فضایل اخلاقی میگردد. از سویی دیگر، ایمان به وسیله اخلاق كریمه استوار می شود و از ضعف مصون می ماند. چنان‌ که خود ایمان اساسی است كه درخت سعادت آدمی را رشد میدهد و باعث رویش اخلاق كریمه در انسان میگردد (امید،1380: 52).

 ازنظر علامه، فجور و تقوا و امور اخلاقی به انسان الهام شده است و این از خصوصیات خلقت آدمی است (طباطبایی، 1414: 298). انسان دارای فطرتی است که جنبه عملی، او را به اعمالی فرا می خواند که سعادت تو را تأمین نماید. این مورد، همان بایدها و نبایدهای است که از درون انسان برمیخیزند و حسن اخلاقی او را تشکیل میدهند و انسان به‌گونه‌ای است که فطرتاً مجهز به ملکات و اصول اخلاقی میباشد (همان: 271-270). ...

....


پژوهش های پیشین

در مطالعه حاضر پژوهشگر به بررسی پژوهش های انجام‌شده داخلی و سپس به بیان پژوهشهای خارجی در زمینه اخلاق حرفه ای، تحت عنوان مبانی پژوهشی پژوهش، توسط شیوه‏ی مرور تجمیعی به بررسی خلاصه نتایج پژوهش‏های پیشین پرداخته است.

2-2-1-  پژوهش های داخلی

دین محمدی (1382) در پژوهشی با عنوان "بررسی میزان رعایت اخلاق پرستاری در عملکرد حرفه ای پرستاران شاغل در بخشهای بزرگسالان بیمارستانهای منتخب دانشگاه علوم پزشکی تهران" نشان میدهد بیشترین درصد واحدهای مورد پژوهش در دادن دارو و برقراری ارتباط با بیماران عملکرد نامطلوب داشته اند، ولی در ارتباط با همکاران عملکرد نسبتاً مطلوبی داشته اند.

 در پژوهشی دیگر جبلی (1383) "اخلاق حرفه ای خبر در اسلام" را مورد بررسی قرار داده است. ازجمله اصول اخلاقی دین مبین اسلام که در حوزه خبر بر آن تأکید میکند، مسئولیت اجتماعی روزنامه نگار و رعایت مصالح عموم، توجه به حق مردم در دستیابی به اطلاعات سازنده و مفید، شجاعت در نقل حقایق، تأکید بر صداقت و عینیت خبر و احتراز از تحریف اخبار، توجه به منبع اعتبار خبر، خودداری از مکر و خدعه در خبر، حفظ حرمت و حریم فرد و جامعه و درعین‌حال انتقاد سالم و عمل به وظیفه امانت‌داری جامعه است. اگرچه برخی هنجارها و ارزشها در مرحله تطبیق و اجرا ممکن است با تفسیر و تأویل های متعدد روبه رو شوند، اما اساس تعالیم اسلامی اصول و اخلاق حرفه ای خبر را به گونه ای شفاف تبیین ساخته است.

کیانی، نوابینژاد، احمدی (1387) در مطالعه ای به بررسی عوامل مرتبط با میزان رعایت اخلاق حرفه ای از سوی روانشناسان و مشاوران پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش را که به روش همبستگی انجام‌شده، مشاوران و روانشناسان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر را تشکیل میدادند که در دفاتر مراکز خصوصی شهر تهران مشغول به ارائه خدمات مشاورهای بودند. نتایج یافته های این پژوهش نشان داد که میزان رعایت اخلاق حرفه ای برحسب میزان سن و نوع رشته تحصیلی  در بین مشاوران و روانشناسان تفاوت معناداری دارد، درحالی‌که ازنظر جنسیت، وضعیت تأهل، سابقه کار تفاوت معناداری دیده نشد. همچنین میزان شناخت مشاوران و روانشناسان از اخلاق حرفهای دارای کشیدگی منفی بود.
احمدی، اخوی، رئیسی، رحیمی (1387) در پژوهشی به بررسی میزان شناخت مشاوران و روانشناسان  از اصول اخلاق حرفه ای پرداخته است. در این پژوهش تعداد 150 نفر از شاغلین مشاوره و روان‌درمانی مراکز خصوصی و دولتی شهر تهران به روش تصادفی انتخاب و مورد بررسی قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد میزان شناخت افراد مورد بررسی در زمینه ضوابط اخلاق حرفهای دارای کشیدگی منفی بوده و بیشتر افراد مورد مطالعه از شناخت خوبی نسبت به ضوابط اخلاق حرفه ای برخوردار بودند. همچنین نوع جنسیت، وضعیت تأهل و سطح تحصیلات مشاور و روانشناس با میزان شناخت ضوابط اخلاق حرفه ای در ابعاد تماس بدنی، مسائل بین فرهنگی و سودمندی جلسات تفاوت معناداری وجود دارد. ...

...

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق حرفه ای






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اخلاق حرفه ای ,

پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی

پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی

دانلود پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی

پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 432 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 136

پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی

چکیده:

در پژوهش حاضر به بررسی  شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی پرداخته شده است. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش، توصیفی  - تحلیلی بوده است.این تحقیق از نوع کاربردی و از بعد زمان مقطعی است. جامعه آماری تحقیق شامل تمامی كاركنان و مدیران شعب بانک کشاورزی استان مرکزی به تعداد 175 نفر و حجم نمونه برابر با 120 نفر می­باشد . نمونه گیری از نوع تصادفی ساده و به منظور جمع آوری اطلاعات در بخش ادبیات نظری تحقیق از طریق مطالعات کتابخانه ای صورت گرفته و در بخش سنجش شاخص های تحقیق نیز از  پرسشنامه استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده آمار تحلیلی به دو صورت آمار توصیفی و استنباطی مطرح شده است. در ابتدا با استفاده از آمار توصیفی، شناختی از وضعیت و ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان حاصل میشود و در ادامه به کمک تکنیک دلفی به اعتباربخشی عوامل مشخص شده با پرسشنامه و سپس به کمک تکنیک تصمیم گیری تاپسیس به اولویت­بندی آنها پرداخته خواهد شد. نتایج بدست آمده از تحقیق نشان داد که 13 عامل موثر در جذب منابع مالی در بانک کشاورزی در استان مرکزی از دیدگاه صاحب نظران نسبت به بقیه عوامل از اولویت بالاتری برخوردارند و از بین آنها عامل " کاهش قیمت تمام شده‌ی خدمات بانکی ناشی از کاهش زمان دستیابی به خدمات موجود در سیستم بانکی" دارای بالاترین اولویت است .

کلمات کلیدی: جذب منابع مالی ، آمیخته بازاریابی

مقدمه

در دنیای تجارت رقابتی امروز، جلب رضایت مشتریان از عوامل كلیدی است كه بانک هابه دنبال آن هستند. مشتریان راضی و وفادار به بانک ، درآمد پایداری را به ارمغان می آورد.لذا بانک ها در راستای توجه به مشتری و تأمین رضایت آنان به مؤلفه هایی نظیر شناخت مشتری، روابط با مشتری، تعیین روش های تأمین رضایت و تهیه کالا وخدمات مناسب در جهت رفع نیازهای آنان اهمیت خاصی قائل هستند، زیرا مشتری مهمترین دارایی هر سازمان است(اکرامی، 1389).

قسمتی از متن

آمیخته بازاریابی یکی از برنامه های بازاریابی است که  بر مدل ها و روشهای سنتی مدیریت بازار مانند روش کارکردگرای پویای آلدرسون در کنار سایر روشهای سیستمی و نیز تئوری پارامتر که توسط دانشگاه کپنهاگ در اروپا توسعه یافت، غلبه کرد و روشهای جدید مانند دیدگاه محصولی، دیدگاه وظیفه ای و دیدگاه جغرافیایی نیز با چنین سرنوشتی مواجه شدند. تنها تعداد کمی از این مدل ها توانسته اند بقای خود را در مقابل ۴p حفظ کنند (گرانروس[1]، ۱۹۹۷،ص۳۲۳). آمیخته بازاریابی نمایان گر فعالیتهای اساسی مدیران بازاریابی است.


[1] Gronroos

تجهیز و جذب منابع مالی بانکی

در  بانکداری نوین مؤلفه های متعددی وجود دارند که بر روند تجهیز منابع مالی بانک‌ها ومؤسسات مالی تأثیر می‌گذارند. شناسایی وتعیین میزان تأثیر ونوع ارتباط این مؤلفه ها با موفقیت بانک‌ها در تجهیز منابع پولی مقوله‌ای مهم می باشد. امروزه شرایط و موقعیت‌های مؤسسات مالی و بانک‌ها با یکدیگر یکسان نیست وممکن است مؤلفه‌های تأثیرگذار برتجهیز منابع پولی حتی برای هر یک از شعب یک گروه بانکی متفاوت باشد. (دلاور،1387).

بانک ها و موسسات مالی و اعتباری قطب اصلی بازار های مالی هستند و سرمایه موجود در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری، منبع اصلی خرید محصولات و خدمات، وام های اعطایی آنها و منبع ایجاد اعتبار برای تمام واحدهای اقتصادی در کشور است. بنابراین فعالیت مناسب بانک ها و موسسات و استفاده از بازار یابی برای تحقق اهدافشان بسیار موثر است. در چند سال اخیر که تعداد بانکها و موسسات تنوع قابل ملاحظه ای یافته، نیاز به بکارگیری متغیرهای بازار یابی بیشتر شده و بانک ها در تلاش هستند تا از راههای مناسب بازار یابی برای افزایش منابع و جذب بیشتر مشتریان تلاش نمایند که در این میان بانک کشاورزی در کنار رقبای خود به بررسی راهکارهای مناسب برای جذب بیشتر منابع وبازار یابی مناسب در جهت افزایش سپرده ها و سرمایه گذاری افراد در بانکها می پردازد.

فهرست مطالب

فصل اول كلیات تحقیق.. 1

1 – 1. مقدمه. 2

1-2. بیان مسأله. 3

1-3. اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.. 6

1- 4- اهداف پژوهش.... 8

1-5. سؤالات پژوهش.... 8

1-6. تعاریف متغیرها و واژههای کلیدی.. 9

1-6-1.تعاریف نظری.. 9

1-6-1-1.تجهیز و جذب منابع مالی بانکی.. 9

1-6-1-2.آمیخته بازاریابی.. 9

1-7. قلمرو تحقیق: 10

فصل دوم مطالعات نظری.. 11

2-1. مقدمه. 12

2-2 . پیدایش بانک وبانکداری.. 14

2-3 . اصول اساسی صنعت بانکداری.. 15

2-4 . بازار یابی.. 16

2-5 . اقدامات بانکها در امر بازار یابی.. 17

2-6 . مؤلفه‌های مؤثربر موفقیت بانک‌ها و مؤسسات مالی در تجهیز منابع مالی.. 18

2- 7. عوامل درون سازمانی موثر بر جذب منابع.. 20

2-7-1 . عوامل خدماتی.. 21

2-7-2 . عوامل مالی.. 23

2-7-3 . عوامل ارتباطی و انسانی.. 24

2-7-4. عوامل و شرایط فیزیکی.. 27

2-8 . آمیزه بازاریابی.. 28

2-9 . آمیخته بازار یابی خدمات بانکی.. 34

2-10. خدمت یا محصول.. 35

2-11. ابعاد آمیخته بازاریابی محصول.. 36

اهداف قیمت گذاری.. 43

ابعاد آمیخته بازاریابی قیمت... 46

عوامل‌ موثر بر قیمت‌گذاری‌ 47

مکان. 48

ابعاد آمیخته بازاریابی توزیع(مکان). 49

مدیریت کانال توزیع.. 51

ترفیع  53

ابعاد آمیخته بازاریابی ترفیع و تبلیغ.. 54

محدودیتهای مدل آمیخته بازاریابی.. 59

تاریخچه بانک کشاورزی.. 62

پیشینه پژوهش.... 67

فصل سوم روششناسی تحقیق.. 77

3-1. روش تحقیق.. 78

3-3. جامعه آماری.. 79

3-4. نمونه آماری.. 79

3-5 . ابزار جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات... 79

3-5-1. ابزار گردآوری دادهها 79

3-6. روایی و پایایی.. 80

3-7-1. آلفای کرونباخ.. 80

3-7. روش تجزیه و تحلیل داده‌ها و اطلاعات... 81

فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها: 82

4-1 مقدمه. 83

4-2 آمار توصیفی.. 83

4-2-1- مدرک تحصیلی.. 83

4-2-2-سن.. 85

4-2-3- جنسیت... 86

4-3  آمار استنباطی.. 87

پاسخ به سوالات تحقیق.. 87

بخش اول : تکنیک دلفی.. 87

مرحله اول : تحلیل پاسخ های پرسشنامه اول.. 87

مرحله دوم :سطح توافق با معیار های شناسایی شده از دیدگاه متخصصان بانکی.. 91

مرحله سوم : سطح توافق با معیار های مشخص شده ( دستیابی به اجماع ). 94

بخش دوم : تایید شاخص ها با استفاده از ازمون تی.. 96

بخش سوم : الویت بندی معیارهای جذب منابع مالی با استفاده از تکنیک تاپسیس.... 99

گام اول: ایجاد ماتریس تصمیمگیری: 99

گام دوم: بهنجار كردن ماتریس تصمیم‌گیری(نرمالیزه کردن): 101

گام سوم: به دست آوردن ماتریس بی‌مقیاس موزن: 102

گام چهارم: تعیین عامل ایده‌آل مثبت و ایده‌آل منفی: 103

گام پنجم: محاسبه فاصله از ایدهآل مثبت و منفی: 104

گام ششم: محاسبه میزان نزدیكی هر كدام از عوامل به عامل ایده‌آل مثبت و ایده‌آل منفی: 104

گام هفتم: رتبه بندی گزینه ها: 104

4-4  جمع بندی.. 106

فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات: 107

5-1 مقدمه. 108

5-2 مروری بر فصل های گذشته. 108

5-3 نتایج تحقیق.. 108

5-3-1 نتایج حاصل از الویت بندی عوامل موثر در جذب منابع مالی براساس مدل آمیخته بازاریابی: 109

5-4 مقایسه نتایج این تحقیق با تحقیقات پیشین: 110

پیشنهادات... 111

5-6-1 پیشنهادات کاربردی.. 111

5-6-2 پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی.. 114

5-5 محدودیتهای تحقیق.. 114

منابع.. 115

منابع خارجی.. 120

دانلود پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک کشاورزی استان مرکزی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
پایان نامه شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر جذب منابع مالی بر اساس مدل آمیخته بازاریابی در شعب بانک,

تاريخ : 23 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
آموزش کامل ۱۴ شغل اینترنتی با درآمد مناسب

دانلود آموزش کامل ۱۴ شغل اینترنتی با درآمد مناسب

دانلود آموزش کامل ۱۴ شغل اینترنتی با درآمد مناسب

دانلود آموزش کامل ۱۴ شغل اینترنتی با درآمد مناسب
۱۴ شغل اینترنتی
بسته کسب درامد
کسب درآمد اینترنتی
دانلود مقاله
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پروژه
دانلود پرسشنامه
دانلود فایل
دانلود پاورپوینت
دانلود کتاب
دانلود نمونه سوالات
دانلود گزارش کارآموزی
دانلود طرح توجیهی
کار در منزل
دانلود
دسته بندی کسب درآمد اینترنتی
فرمت فایل pdf
حجم فایل 19193 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 2000

آموزش کامل ۱۴ شغل اینترنتی

در این بسته که شامل ۱۴ کتاب آموزشی (بیش از هزار صفحه آموزش مشاغل اینترنتی) وزارت کار و تامین اجتماعی می باشد, 

طبق سرفصل های این سازمان آموزش مشاغل زیر را دریافت خواهید کرد تا بتوانید یکی از این مشاغل را انتخاب و پیاده سازی نمائید.

 

1- آموزش راه اندازی آژانس مسکن اینترنتی

تعداد صفحات: ۸۱ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۲- آموزش راه اندازی آموزشگاه مجازی در اینترنت

تعداد صفحات: ۵۶ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۳- آموزش راه اندازی بازاریابی ایمیلی در اینترنت

تعداد صفحات: ۶۵ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۴- آموزش راه اندازی خدمات فروش نشریات الکترونیکی در اینترنت

تعداد صفحات: ۷۰ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۵- آموزش راه اندازی فروش تهاتری کالا و خدمات در اینترنت

تعداد صفحات: ۸۱ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۶- آموزش راه اندازی فروشگاه کتاب در اینترنت

تعداد صفحات: ۵۱ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۷- آموزش راه اندازی تامین و فروش قطعات یدکی خودرو در اینترنت

تعداد صفحات: ۹۰ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۸- آموزش راه اندازی حسابداری اینترنتی

تعداد صفحات: ۵۴ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۹- آموزش راه اندازی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در اینترنت

تعداد صفحات: ۶۸ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۱۰- آموزش راه اندازی مشاوره حقوقی, جذایی و مدنی در اینترنت

تعداد صفحات: ۱۰۲ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۱۱- آموزش راه اندازی مشاوره شغلی در اینترنت

تعداد صفحات: ۶۹ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۱۲- آموزش راه اندازی صحافی و چاپ اینترنتی

تعداد صفحات: ۹۸ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۱۳- آموزش راه اندازی تبلیغات اینترنتی

تعداد صفحات: ۵۸ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

۱۴- آموزش راه اندازی تورهای مسافرتی در اینترنت

تعداد صفحات: ۶۴ صفحه

منبع : وزارت کار و تامین اجتماعی

دانلود آموزش کامل ۱۴ شغل اینترنتی با درآمد مناسب






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
آموزش کامل ۱۴ شغل اینترنتی با درآمد مناسب ,

تاريخ : 20 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
مقاله دانستن و درك كردن

مقاله دانستن و درك كردن

دانلود مقاله دانستن و درك كردن

مقاله دانستن و درك كردن
درس روشهای تدریس علوم اجتماعی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

كمك كردن به بچه ها در كاوششان در پی دانش یك هدف اساسی همه نوع آموزش است،‌ مخصوصاً آموزش مطالعات اجتماعی،‌كه قسمتی از برنامه درسی مورد نظر برای تدریس شدن به بچه ها درباره ماهیت آنان،‌جهان و روابط انسانی است.

بچه ها آگاهی از همه رشته های علومی اجتماعی را در امر یادگرفتن دربارة‌ انسان و جهان نیاز دارند. اما مدارس چگونه می توانند همه آن چیزهایی كه برای دانستن و درك كردن جهان پیچیده وجود دارد را طوری كه جهان ما از حقایق و اطلاعات پر شود به نوجوانان آموزش دهند؟

حقایق

همه حقایق تاریخ، جغرافی یا علم اقتصاد را بررسی می كنید. اینجا باید میلیونها حقیقت كه بچه ها می توانند از هر یك از این علوم اجتماعی یاد بگیرند وجود داشته باشد. حقایق یا دانستن چیزهایی كه اتفاق می افتد هر روز زیاد می شود. در سال 1962 انجمن آمریكایی جوامع علمی و انجمن ملی برای مطالعات اجتماعی تا 2000 صفحه كامل از حقایق را در كتابها، روزنامه ها و گزارشاتی كه هر لحظه در جایی از جهان منتشر شده بود را نشان دادند. به خاطر افزایش همیشگی تعدادشان،‌فكر تدریس مطالعات اجتماعی با توجه به حقایق غیر واقع بینانه است.

همچنین،‌ همه حقایق ارزش دانستن یا تدریس ندارند. با تغییر جهانمان ،‌رشد تكنولوژی و تغییر فرهنگها، ارزشها و نگرشها، حقایق می توانند خیلی فوری در مورد مفید بودن بی اعتبار شوند. اكثر ما می توانیم با دقت مقداری از حقایق به خاطر سپرده شده كه مدت طولانی از پذیرش آنها نگذشته را به خاطر بیاوریم. «نمی توانیم موضوعات را خلق كنیم و نمی توانیم آنها را نابود كنیم،» «هفتاد و شش عنصر وجود دارند» یا «مردم هرگز نمی توانند به ماه دسترسی یابند به دلیل اینكه خیلی زیاد از ما دور است. و این ها به ما كه برای حفظ كردن پایتخت كشورهای خارجی تلاش می كنیم باز هم با حقایق دیگر پاداش داده اند - امروزه هیچ كشوری بدون پایتخت نمی تواند وجود داشته باشد.

در یك روش ، تدریس مطالعات اجتماعی خیلی آسانتر خواهد شد،‌اگر هدف آموزش دادن حقایقی از رشته های علوم اجتماعی تاریخ، جغرافی ، علم اقتصاد و غیره می باشد، زیرا بچه ها می توانند به آسانی حقایق را حفظ كنند. اما چون آنها برای نوجوانان معنی كمی دارند، و چون با تجارت بچه ها ،‌ارتباط خیلی كمی دارند،‌حقایق فوراً فراموش می شوند. اغلب وقتی كه نوجوانان از طریق فرستادن حقایق به حافظه تدریس شده اند،‌آنها بیشتر دوست دارند چیزهایی را كه با صحبت كردن تدریس شده است را طوطی وار تكرار كنند - آنها می توانند از بر بخوانند،‌اما بچه ها و طوطی ها هیچ آگاهی یا دركی از آنچه آنها می گویند ندارند.

مفاهیم

بچه ها به یك ذخیره حقایق از هر یك از رشته های علومی اجتماعی در دسترسشان نیاز دارند. بدون حقایق بچه ها احتمالاً در هنگام یادگیری و درك كردن مشكل دارند. حقایق به آجرهای ساختمان تشبیه شده اند. این حقایق برای ساخت آنها خیلی ضروری است،‌اما حقایق مثل یك مجموعه از آجر ها به به كاربردن ،‌جمع آوری كردن و سازماندهی در داخل یك كل با معنی نیاز دارند یادگیری بوسیله جمع آوری و سازماندهی كردن حقایق رشته های علوم اجتماعی ، و یادگیری از طریق به كاربردن آنها برای یادگرفتن چیزهای جدید،‌ به نظر می رسد در جهان امروز از یادگیری ساده حقایق مهمتر باشد، نیازهای بچه ها را برای جمع آوری و سازماندهی كردن حقایق شناسایی كنید. امروزه معلمان علوم اجتماعی  یه جای یادگیری حقایق روی پروراندن تكوین تمركز می كنند. بر عكس حقایق، مفاهیم نظم و ترتیب پدید می آورند و به زندگی معنی می دهند. آنها برای سازماندهی حقایق و اطلاعات برای بچه ها و كمك كردن به آنها برای آسان كردن زندگی شان كار می كنند. ...

دانلود مقاله دانستن و درك كردن






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله دانستن و درك كردن ,

تاريخ : 20 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
مقاله قانون تشكیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجویی

مقاله قانون تشكیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجویی

دانلود مقاله قانون تشكیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجویی

مقاله قانون تشكیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجویی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 11 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

قانون تشكیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجویی

مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 1377

ماده واحده:

به منظور جذب،آموزش و سازماندهی دانشجویان داوطلب دانشگاه‌ها،موسسات و مراكز آموزش عالی و تقویت روحیه همیاری، مسؤلیت پذیری،بسط فرهنگ و تفكر بسیجی وایجاد آمادگی دفاع همه جانبه از دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون فرهنگی، علمی و دفاعی بسیج دانشجویی دركلیه دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی توسط نیروی مقاومت بسیج و با پشتیبانی  وزارتخانه‌های فرهنگ و آموزش عالی، بهداشت و درمان و آموزش پزشكی،دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراكز آموزش عالی،تشكیل،تقویت وتوسعه می یابد

تبصره 1- به منظور مشاركت بیشتر دانشجویان بسیجی در امور فرهنگی دانشگاه‌ها،مسؤل بسیج دانشجویی آن دانشگاه، مؤسسه ومركز آموزش عالی، عضو شورای فرهنگی دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالی خواهد بود.

تبصره 2- وزارتخانه های دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح، فرهنگ و آموزش عالی، بهداشت،درمان و آموزش پزشكی مكلفند اعتبار موردنیاز اجرای این قانون رادر سال 1377 از ردیف تقویت بنیه دفاعی 3041 .ن سرانه بسیج دانشجویی واز ردیف بودجه فرهنگی و پژوهشی دانشگاه‌ها تأمین و برای سالهای بعد دستگاه‌های فوق مكلفند درحدود امكانات عمل نمایند.

تبصره 3- روز دوم آذرماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام(ره) مبنی بر تشكیل بسیج دانشجویی روز بسیج دانشجویی و شانزدهم دی ماه سالروز شهادت دانشجوی بسیجی« شهید سید حسن علم الهدی و همرزمان دانشجوی وی در هویزه» به عنوان روز دانشجوی بسیجی تعیین می‌گردد.

تبصره 4- آیین نامه اجرائی این قانون ظرف مدت سه ماه توسط نیروی مقاومت بسیج با همكاری وزارتخانه های فرهنگ وآموزش عالی، بهداشت،درمان و آموزش پزشكی تهیه و پس از تأیید ستاد كل در صورت تصویب مقام معظم رهبری لازم الاجرا خواهد بود.

آئین نامه فوق در 10 ماده و 5 تبصره به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.

مقدمه:

در اجرای تبصره 4 قانون تشكیل،تقویت وتوسعه بسیج دانشجویی(مصوب جلسه مورخ 22/9/1377 مجلس شورای اسلامی ) و اختیارات تفویضی مقام معظم رهبری (نامه شماره 47355-1/م مورخ 3/2-12/1377)، آئین نامه اجرائی قانون مزبور به شرح ذیل به تصویب می رسد.

فصل اول: كلیات

ماده1- درآئین نامه عناوین زیر، جایگزین تعاریف كامل آنها می گردد:

1/1- فرهنگ وتفكر بسیجی:

مجموعه رفتار، گفتار، روش اندیشه را شامل می‌گردد كه منبعث از مبانی انقلاب اسلامی وتعالیم حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است. ایثار، شهادت، عدالت خواهی، حسن سلوك ،عشق به ولایت، حضور در صحنه ها، خیر خواهی، خلوص، تعبد ومعنویت از شاخه های این فرهنگ غنی است.

دانلود مقاله قانون تشكیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجویی






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله قانون تشكیل، تقویت و توسعه بسیج دانشجویی ,

تاريخ : 20 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
مقاله دانستن و درك كردن

مقاله دانستن و درك كردن

دانلود مقاله دانستن و درك كردن

مقاله دانستن و درك كردن
درس روشهای تدریس علوم اجتماعی
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 16 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

كمك كردن به بچه ها در كاوششان در پی دانش یك هدف اساسی همه نوع آموزش است،‌ مخصوصاً آموزش مطالعات اجتماعی،‌كه قسمتی از برنامه درسی مورد نظر برای تدریس شدن به بچه ها درباره ماهیت آنان،‌جهان و روابط انسانی است.

بچه ها آگاهی از همه رشته های علومی اجتماعی را در امر یادگرفتن دربارة‌ انسان و جهان نیاز دارند. اما مدارس چگونه می توانند همه آن چیزهایی كه برای دانستن و درك كردن جهان پیچیده وجود دارد را طوری كه جهان ما از حقایق و اطلاعات پر شود به نوجوانان آموزش دهند؟

حقایق

همه حقایق تاریخ، جغرافی یا علم اقتصاد را بررسی می كنید. اینجا باید میلیونها حقیقت كه بچه ها می توانند از هر یك از این علوم اجتماعی یاد بگیرند وجود داشته باشد. حقایق یا دانستن چیزهایی كه اتفاق می افتد هر روز زیاد می شود. در سال 1962 انجمن آمریكایی جوامع علمی و انجمن ملی برای مطالعات اجتماعی تا 2000 صفحه كامل از حقایق را در كتابها، روزنامه ها و گزارشاتی كه هر لحظه در جایی از جهان منتشر شده بود را نشان دادند. به خاطر افزایش همیشگی تعدادشان،‌فكر تدریس مطالعات اجتماعی با توجه به حقایق غیر واقع بینانه است.

همچنین،‌ همه حقایق ارزش دانستن یا تدریس ندارند. با تغییر جهانمان ،‌رشد تكنولوژی و تغییر فرهنگها، ارزشها و نگرشها، حقایق می توانند خیلی فوری در مورد مفید بودن بی اعتبار شوند. اكثر ما می توانیم با دقت مقداری از حقایق به خاطر سپرده شده كه مدت طولانی از پذیرش آنها نگذشته را به خاطر بیاوریم. «نمی توانیم موضوعات را خلق كنیم و نمی توانیم آنها را نابود كنیم،» «هفتاد و شش عنصر وجود دارند» یا «مردم هرگز نمی توانند به ماه دسترسی یابند به دلیل اینكه خیلی زیاد از ما دور است. و این ها به ما كه برای حفظ كردن پایتخت كشورهای خارجی تلاش می كنیم باز هم با حقایق دیگر پاداش داده اند - امروزه هیچ كشوری بدون پایتخت نمی تواند وجود داشته باشد.

در یك روش ، تدریس مطالعات اجتماعی خیلی آسانتر خواهد شد،‌اگر هدف آموزش دادن حقایقی از رشته های علوم اجتماعی تاریخ، جغرافی ، علم اقتصاد و غیره می باشد، زیرا بچه ها می توانند به آسانی حقایق را حفظ كنند. اما چون آنها برای نوجوانان معنی كمی دارند، و چون با تجارت بچه ها ،‌ارتباط خیلی كمی دارند،‌حقایق فوراً فراموش می شوند. اغلب وقتی كه نوجوانان از طریق فرستادن حقایق به حافظه تدریس شده اند،‌آنها بیشتر دوست دارند چیزهایی را كه با صحبت كردن تدریس شده است را طوطی وار تكرار كنند - آنها می توانند از بر بخوانند،‌اما بچه ها و طوطی ها هیچ آگاهی یا دركی از آنچه آنها می گویند ندارند.

مفاهیم

بچه ها به یك ذخیره حقایق از هر یك از رشته های علومی اجتماعی در دسترسشان نیاز دارند. بدون حقایق بچه ها احتمالاً در هنگام یادگیری و درك كردن مشكل دارند. حقایق به آجرهای ساختمان تشبیه شده اند. این حقایق برای ساخت آنها خیلی ضروری است،‌اما حقایق مثل یك مجموعه از آجر ها به به كاربردن ،‌جمع آوری كردن و سازماندهی در داخل یك كل با معنی نیاز دارند یادگیری بوسیله جمع آوری و سازماندهی كردن حقایق رشته های علوم اجتماعی ، و یادگیری از طریق به كاربردن آنها برای یادگرفتن چیزهای جدید،‌ به نظر می رسد در جهان امروز از یادگیری ساده حقایق مهمتر باشد، نیازهای بچه ها را برای جمع آوری و سازماندهی كردن حقایق شناسایی كنید. امروزه معلمان علوم اجتماعی  یه جای یادگیری حقایق روی پروراندن تكوین تمركز می كنند. بر عكس حقایق، مفاهیم نظم و ترتیب پدید می آورند و به زندگی معنی می دهند. آنها برای سازماندهی حقایق و اطلاعات برای بچه ها و كمك كردن به آنها برای آسان كردن زندگی شان كار می كنند. ...

دانلود مقاله دانستن و درك كردن






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله دانستن و درك كردن ,

تاريخ : 20 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
تحقیق جنبشهای اسلامی معاصر

تحقیق جنبشهای اسلامی معاصر

دانلود تحقیق جنبشهای اسلامی معاصر

تحقیق جنبشهای اسلامی معاصر
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

جنبشهای اسلامی معاصر

مقدمه................................ 1

فصل اول:

مصر مهد بنیاد گرایی اسلامی............ 2

نمونه هایی از پی آورد انقلاب ایران در مصر   8  

فصل دوم:

الجزایر.............................. 14

مراكش................................ 17

سودان................................ 21

لیبی................................. 22

تونس................................. 24

نتیجه گیری........................... 25

فصل سوم:

فهرست منابع و مآخذ   26

:::::::::::::::::::::::::::::::::::

مقدمه:

 اصولاَ بینش‌های بنیادی و اجتماعی كه در یك جامعه پدید می‌آید. تحولات زیادی در سطوح مختلف آن جامعه بوجود آورد. در میان كشورهای اسلامی این تأثیر‌پذیری بیشتر است. شاید بدلیل مشتركات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی است كه میان این كشورها وجود دارد. از میان كشورهای اسلامی،‌ كشور ما ایران،‌؟ زیادی در انتظارات بسیاری از كشورهای اسلامی گذاشته است. در حقیقت باید گفت انقلاب اسلامی ایران الگویی برای بسیاری از بینش‌های اسلامی شد.

محور مورد بررسی‌ها در این تحقیق تأثیری است كه كشورهای شمال آفریقا ( الجزایر- مراكش – سودان ـ‌لیبی و تونس) از انقلاب اسلامی ایران پذیرفتند. در این میان تأكید عمدة‌ ما بر تحولات ؟ اجتماعی كشور مصر است كه اهمیت بیشتری دارد. همچنین در این تحقیق كشورهای شمال آفریقا بصورت Case Study  مورد بررسی قرار گرفته‌اند. در واقع سعی شده است با توجه به گستردگی موضوع: از یاوه‌گویی و مطالب زاید مربوط به موضوع مورد بررسی جلوگیری شود.

«فصل اول»

 وقوع انقلاب اسلامی در ایران مهمترین عامل رشد فزاینده گروههای اسلامی در جهان عرب دهة‌1980 است. گرچه جنبش اسلامی با تأسیس اخوان المسلمین توسط حسن‌البنا در 1928 به شكل سازمانی در مصر و دیگر كشورهای عربی شروع به رشد كرد اما سركوب این سازمان توسط رژیمهای عرب و علاوه بر آن خط مشی ملاحظه كارانه رهبران آن در قبال قدرت سیاسی حاكم از جاذبیت جنبش اخوان المسلمین كاست.

وجود انشعاب‌ها و شكاف‌های متعدد در اخوان المسلمین و ظهور جریان‌های نوپای اسلامی از میان آنها این مسئله را ثابت می‌كند كه جوانان طرفدار گرایش اسلامی با تأثیر پذیرفتن از الگوی انقلاب ایران روش قهر‌آمیز در برابر رژیمهای حاكم را در پیش گرفتند.

وقوع انقلاب اسلامی در ایران و ظهور گروههای اسلامی در سراسر جهان اسلام در دهة‌ 1980 باعث شد تا محققان و روزنامه نگاران ، كتابها و مقالات متعددی پیرامون رستاخیز اسلامی معاصر و جنبش‌های اسلام‌گرا به رشتة‌ تحریر درآورند.

مصر مهد بنیادگرایی اسلامی

جنبش اخوان المسلمین اصولاَ باید زائیدة‌ اوضاع سیاسی و اجتماعی تاریخ معاصر مصر در پی و از سویی دیگر بر یك ؟ مسلمانان در برابر استعمارگران غرب كه كشورهای اسلامی را مورد تجاوز قرار داده است. دوره‌ای كه اصول قرآن مورد ملاحظه قرار می‌گرفت و اسلام تنها ملیت محسوب می‌شود. به نظر او بین جوامع كنونی اسلامی و اسلام واقعی فاصله‌ای بود كه این فاصله موجب عقب ماندگی امت یا جامعه مسلمانان شده بود. همچنین او معتقد بود كه مإموریت اخوان المسنلیمن این است كه انسان ةا را به سوی حقیقت هدایت كند ،‌ابناء بستر را به راه خدا فراخوانده و تمامی جهان را با نور اسلام روشن نماید.

دانلود تحقیق جنبشهای اسلامی معاصر






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق جنبشهای اسلامی معاصر ,

تاريخ : 20 آبان 1395 | <-PostTime-> | نویسنده : مهدی | بازدید : <-PostHit->
تحقیق جایگاه شورای اسلامی شهر از نگاه مدیریت شهری

تحقیق جایگاه شورای اسلامی شهر از نگاه مدیریت شهری

دانلود تحقیق جایگاه شورای اسلامی شهر از نگاه مدیریت شهری

تحقیق جایگاه شورای اسلامی شهر از نگاه مدیریت شهری
دسته بندی پژوهش
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45

تحقیق جایگاه شورای اسلامی شهر از نگاه مدیریت شهری

1

مقدمه

4

تعریف شهر

5

تعریف مدیریت

6

مدیریت شهری

8

تمركززدایی و انواع آن

8

عدم تمركز سیاسی

10

عدم تمرکز اداری

11

سابقه نهادهای شهری ایران

12

انجمن‌های شهر در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی

16

شورای اسلامی شهری به مدیریت شهری مشاركتی

19

جایگاه شورای اسلامی شهر و مشاركتهای مردمی و قانون اساسی

23

اهداف شوراها

 

مقدمه:

از برنامه‌ها و راهبردهای اصلی در برنامه‌های مدیریت شهری و حصول به مدیریت شهری كارآمد و مؤثر، ایدة نهادینه‌سازی مشاركت و حضور مستقیم مردم در فرآیند اداره و مدیریت شهرها بوده است كه در جوامع مختلف به اشكال گوناگون و روش‌های گاه متفاوت، قابل مشاهده می‌باشد.

بنابراین یكی از الگوهای یاد شده در جهت تحقق اهداف برنامه‌ریزی و مدیریت شهرها، دعوت و جلب مشاركت مردم برای تهیه برنامه‌های شهری، مدیریت و اداره امور آنها است كه نقطه اوج این مشاركت و همكاری و مصداق عینی آن تشكیل انجمن‌های شهر و استفاده از حضور مفید و مستقیم منتخبین مردم و مشاركت عامه شهروندان، سازمان‌های ذیربط و متخصصان امور شهری در حل و فصل كلیه مسائل و مشكلات شهر بوده است، كه می‌توان از آن به عنوان مدیریت نوین شهری نیز یاد كرد و شوراهای اسلامی شهر را مصداق بارز این نوع مدیریت در ایران می‌دانیم.

با در نظر گرفتن سیر طبیعی و تاریخی تكوین مدیریت شهری در شهرهای ایران كه می‌توان آن را با تشكیل بلدیه و انجمن‌های شهر در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تعریف نمود، شاید بتوان چنین بیان كرد كه مدیریت شهری و انجمن‌های شهری و به عبارت امروزی شوراهای اسلامی شهرها در جهت بهبود وضعیت كالبدی ـ فضایی شهرها می‌بایست تلاش‌های ارزشمندی را انجام دهند. و این بدین معناست كه حق تبیین سرنوشت مردم به دست خودشان و مشاركت مردم در تمامی اموری كه به زندگی جمعی‌شان مربوط می‌شود، به عنوان حق طبیعی مورد پذیرش همگانی قرار گرفته است.

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عنوان تبلور آرمان‌های یك ملت بزرگ و انقلاب عظیم رسالت خود را این دانسته كه، در جهت گسستن استبداد، موجبات سپرده‌شدن سرنوشت مردم بدست خودشان را فراهم ساخته و زمینه‌ساز مشاركت فعال و گسترده تمامی عناصر اجتماع در تمام مراحل تصمیم‌گیری سیاسی و سرنوشت‌ساز باشد.

اصل وجود شوراهای اسلامی نیز از همین رویكرد در قانون اساسی پیش‌بینی شده است. مسلماً در فراز و نشیب‌های مختلف سیاسی، نظامی، اقتصادی و اجتماعی، كشورها و دولت‌ها با بحران روبرو می‌شوند. وجود شوراهای اسلامی شهر و روستا با ایجاد یك روحیه جمعی، همدلی و همفكری سد محكمی در برابر حوادث و بحران‌ها به وجود می‌آورد كه بدین‌سان در بیستمین انتخابات سراسری در بیستمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با عنوان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا این مهم كه بیست سال مردم نیز در انتظار تحقق‌یافتن آن بودند به وقوع پیوست.

بدین‌ترتیب شوراهای اسلامی شهر به عنوان یك نهاد در اداره امور فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و كالبدی شهرها مسؤول گردید و موظف به ایفای نقش شد و می‌رود كه در ساختار سیستم مدیریت شهری ایران جایگاه خود را پیدا نماید.

دانلود تحقیق جایگاه شورای اسلامی شهر از نگاه مدیریت شهری






ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
تحقیق جایگاه شورای اسلامی شهر از نگاه مدیریت شهری ,

<-BloTitle->
<-BloText->