خريد بک لينک
رزرو آنلاين هتل خارجي
خريد سکه سوکر استار ارزان
بسکتبال
رزرو آنلاين هتل خارجي
فلنج
بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر درمان شناختی-رفتاری، بر راهبردهای مقابله ای دانش آموز
<-BloTitle->
<-BloText->

عضویت در سایت
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
ایمیل :
نام اصلی :
ادرس سایت یا وبلاگ : http://
سال تولد:
جنسیت :
وضعیت تاهل :
کشور : (کشور محل سکونت)
شهر :
آیدی یاهو :
کد امنیتی : *

آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
<-TalarTitle-> <-TalarSub-> <-TalarHit-> <-Talarwriter->

بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر درمان شناختی-رفتاری، بر راهبردهای مقابله ای دانش آموزان مقطع راهنمایی

پایان نامه رشته روانشناسی بالینی بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر درمان شناختیرفتاری، بر راهبردهای مقابله ای دانش آموزان مقطع راهنمایی

دانلود بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر درمان شناختی-رفتاری، بر راهبردهای مقابله ای دانش آموزان مقطع راهنمایی

پایان نامه بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر درمان شناختیرفتاری، بر راهبردهای مقابله ای دانش آموزان مقطع راهنمایی
دانلود مقاله
دانلود تحقیق
دانلود نرم افزار
دانلود اندروید
دانلود پایان نامه
دانلود پایان نامه کارشناسی
دانلود پایان نامه ارشد
دانلود پروژه
دانلود پروژه پایانی
دانلود پروپوزال
دانلود گزارش کار آموزی
دانلود پاورپ
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
فرمت فایل word
حجم فایل 63 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 23

پایان نامه رشته روانشناسی بالینی

بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر درمان شناختی-رفتاری، بر راهبردهای مقابله ای دانش آموزان مقطع راهنمایی

مقدمه و بیان مساله:

 همه روزه در مدارس نوجوانانی مشاهده می شوند که به علت زد و خورد، دعوا و رفتارهای پرخاشگرانه تنبیه انضباطی می شوند و با عکس العمل  اولیا ی آن مدارس مواجه می گردند. در اغلب موارد والدین و اولیای مدارس با آنها درگیری پیدا می کنند و حرکات آنها گاهی به حدی باعث آزار و اذیت اطرافیان می شود که به اخراج آنها از مدرسه می انجامد. آنچه که باعث توجه محققان به این رفتار شده است اثرات نا مطلوب آن بر رفتار بین فردی و همچنین اثر ناخوشایند آن بر حالات درونی و روانی افراد است (صادقی، احمدی و عابدی، 1381).

به نظر می رسد که رفتارهای مشکل ساز، نتیجه پاسخها و راهبردهای مقابله ای نا کارآمد به اضطراب و خشم، بویژه ابراز شدید و کنترل نشده خشم ایجاد می شوند و خشم می تواند نقش میانجی را برای به راه انداختن پاسخ های مقابله ای غیر انطباقی به صورت اعمال بزهکارانه بازی کند (اسپیلبرگر  و ساراسون  ،2005؛ نقل از نادری، پاشا و مکوندی، 1386).

مقابله به روش های مورد استفاده برای اداره موقعیت های استرس زا تعریف شده است (موریس  و همکاران ، 2003). مقابله به عنوان تلاش های رفتاری و هیجانی تعریف شده است که افراد برای غلبه،  تحمل و کاهش اثرات حوادث استرس زای زندگی به کار می برند (فرجی، آریا پوران و عبدی، 1390).

تغییرات ناگهانی و گسترده ای که در تمامی جنبه های زندگی نوجوانان ایجاد می شود، مرحله ای بحرانی را ایجاد می کند، که طبعا" مشکلات و ناسازگاریهایی به همراه خواهد داشت، بنابراین با توجه به اهمیت این دوران و راهکارهای کنار آمدن نوجوانان با این مشکلات، ارائه اطلاعات و آگاهیهای لازم به نوجوانان و کسب مهارتهای لازم برای مقابله با مشکلات ناشی از این تغییرات، امری بسیارمهم و حساس تلقی می شود.

فهرست مطالب

مقدمه و بیان مساله   1

اهمیت و ضرورت   5

اهداف پژوهش       12

فرضیه های پژوهش  13

تعاریف نظری        14

تعریف نظری مهارت اجتماعی  14

تعریف نظری راهبردهای مقابله ای 14

تعاریف عملیاتی   15

تعریف عملیاتی راهبردهای مقابله ای 15

تعریف عملیاتی مهارت اجتماعی 15

دانش آموزان    16

سن  16

سلامت عمومی  16

فرایند اجرای پژوهش  16

مراحل اجرای آموزش مهارت اجتماعی به شرح زیر خواهد بود 17

جامعه، نمونه و روش نمونه گیری  18

ابزار  18

روش تجزیه و تحلیل داده ها  20

منابع  20

منابع لاتین   23

 

دانلود بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر درمان شناختی-رفتاری، بر راهبردهای مقابله ای دانش آموزان مقطع راهنمایی







ادامه ي مطلب

امتیاز :


طبقه بندی: ،
بررسی اثربخشی آموزش مهارت های اجتماعی مبتنی بر درمان شناختی-رفتاری، بر راهبردهای مقابله ای دانش آموز,

ارسال نظر برای این مطلب
نام شما:
ايميل :
سايت :
متن نظر :
وضعیت نظر:
کد امنیتی : *


<-BloTitle->
<-BloText->